1.2.3. הסתייגויות לגבי תקפות הממצאים

עמוד:14

14 להרחבה : . ) 2015 ( . Bakosh, L . S . , Snow, R . M . , Tobias, J . M . , Houlihan, J . L . & Barbosa - Leiker, C Maximizing Mindful Learning : Mindful Awareness Intervention Improves Elementary School Students’ Quarterly Grades . Advance online publication, Mindfulness . [ מחקר על כ - 200 תלמידים מבתי ספר יסודיים שהראה מתאם בין הפוגות מיינדפולנס מוקלטות לבין עלייה בציונים במבחנים ] Bannirchelvam, B . , Bell, K . L . & Costello, S . ( 2017 ) . A qualitative exploration of primary school students’ experience and utilization of mindfulness . Contemporary School Psychology, 21 ( 4 ) , 304 - 316 . [ מחקר איכותני שבחן עמדות של שמונה תלמידים מכיתות ה' ו - ו' לגבי תרגולי מיינדפולנס ארוכים בבית הספר . המחקר מראה שתלמידים נעזרים בתרגולים אלו לצורך ויסות עצמי ] . ) 2014 ( . Britton, W . B . , Lepp, N . E . , Niles, H . F . , Rocha, T . , Fisher, N . E . & Gold, J . S A randomized controlled pilot trial of classroom - based mindfulness meditation compared to an active control condition in sixth - grade children . Journal of School Psychology, 52 ( 3 ) , 263 - 278 . [ התערבות על 100 תלמידי כיתה ו' שמראה שאין השפעה מובהקת לתרגולי מיינדפולנס ] Crescentini, C . , Capurso, V . , Furlan, S . & Fabbro, F . ( 2016 ) . Mindfulness - Oriented Meditation for Primary School Children : Effects on Attention and Psychological Well - Being . Frontiers in Psychology, 7, 805 . [ מחקר פיילוט על 30 תלמידים בכיתה ג' בבית ספר איטלקי . במהלכו נמצא כי להתערבות של שלוש פעמים בשבוע במשך שמונה שבועות היה מתאם עם הערכת המורה את התלמידים כדיכאוניים פחות, אך לא היה מתאם עם הערכה עצמית של התלמידים ] Flook, L . , Smalley, S . L . , Kitil, M . J . , Galla, B . M . , Kaiser - Greenland, S . , Locke, J . , Ishijima, E . & Kasari, C . ( 2010 ) . Effects of mindful awareness practices on executive functions in elementary school children . Journal of Applied School Psychology, 26 ( 1 ) , 70 - 95 . [ התערבות מיינדפולנס דו-שבועית של 30 דקות בכל פעם, במשך שמונה שבועות, על 64 תלמידי כיתות ב' ו - ג' . במהלכה נמצא כי קיים מתאם בין תרגול המיינדפולנס לוויסות עצמי, במיוחד בקרב תלמידים שהוויסות העצמי הראשוני שלהם נמוך ] Harrington, A . & Dunne, J . D . ( 2015 ) . When mindfulness is therapy : Ethical qualms, historical perspectives . American Psychologist, 70 ( 7 ) , 621 . [ מאמר הבוחן את השיח על אודות מיינדפולנס, ומראה כיצד במהלך הזמן מייחסים לשיטה זו תוצאות רבות שלא נועדה במקור להשיג ] Joyce, A . , Etty - Leal, J . , Zazryn, T . & Hamilton, A . ( 2010 ) . Exploring a mindfulness meditation program on the mental health of upper primary children : A pilot study . Advances in School Mental Health Promotion, 3 ( 2 ) , 17 - 25 . [ מחקר פיילוט שאימן מורים בשני בתי ספר באוסטרליה להנחות מיינדפולנס, ובחן את הנחייתם בהתערבות מיינדפולנס יומית במשך עשרה שבועות בכיתות ה' ו - ו' . המחקר מצא מתאם בין תרגול מיינדפולנס עם ירידה בלחץ ובדיכאון שעליהם דיווחו התלמידים ] Lindhahl, J . R . , Fisher, N . E . , Cooper, D . J . , Rosen, R . K . & Britton, W . B . ( 2017 ) . The varieties of contemplative experience : A mixed - methods study of meditation - related challenges in Western Buddhists . PloS one, 12 ( 5 ) . [ מחקר מטא-אנליזה של כ - 60 התערבויות מדיטטיביות בקרב בוגרים המעלה מגוון של בעיות וקשיים המיוחסים להתערבויות אלו ]

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר