1.1.4. הסתייגויות לגבי תקפות הממצאים

עמוד:11

11 Lubans, D . , Richards, J . , Hillman, C . , Faulkner, G . , Beauchamp, M . , Nilsson, M . & Biddle, S . ( 2016 ) . Physical activity for cognitive and mental health in youth : a systematic review of mechanisms . Pediatrics, e20161642 . [ סקירה של 25 מחקרים . לא נמצא בה הסבר מספק למנגנון שגורם לפעילות גופנית להעלות תפקודים קוגניטיביים ורגשיים ] Ma, J . K . , Mare, L . L . & Gurd, B . J . ( 2014 ) . Classroom - based high - intensity interval activity improves off - task behaviour in primary school students . Applie_d Physiology, Nutrition, and Metabolism, 39 ( 12 ) , 1332 - 1337 . [ מחקר פיילוט על 44 תלמידים מכיתות ב' ו - ד' שהראה מתאם בין הפוגה של פעילות אירובית לבין ירידה ברמות של פעילות מסיחה . המתאם היה חזק יותר בקרב תלמידים שיש להם נטייה לפעילות מסיחה ] . ) 2015 ( . Norris, E . , Shelton, N . , Dunsmuir, S . , Duke - Williams, O . & Stamatakis, E Physically active lessons as physical activity and educational interventions : a systematic review of methods and results . Preventive medicine, 72, 116 - 125 . [ מטא-אנליזה של 11 התערבויות של פעילות אירובית המצביעה על מתאם עם כושר גופני ולמידה ] Paquette, M . ( 2017 ) . "La Pause Active dans la Classe Primaire : Effets sur les Interactions dans le Groupe" Mémoire Présenté comme Exigence Partielle de la Maitrise en Kin Anthropologie, Université du Québec à Montréal . [ התערבות של הפוגה של פעילות אירובית שלוש פעמים בשבוע במשך ארבעה שבועות בקרב שלוש כיתות ג' . מהנתונים עלה שלדעת המורים יש מתאם בין ההפוגות האלו לבין התנהלות חיובית בכיתה ] Perera, T . , Frei, S . , Frei, B . & Bobe, G . ( 2015 ) . Promoting Physical Activity in Elementary Schools : Needs Assessment and a Pilot Study of Brain Breaks . Journal of Education and Practice, 6 ( 15 ) , 55 - 64 . [ מחקר שבחן עמדות של 116 מורים בבתי ספר יסודיים באורגון לגבי הפעילות הגופנית של תלמידים . במהלך המחקר חולקו DVD של "מערכי שיעור" הפוגות של פעילות אירובית ל - 43 מורים שרצו בכך, ונבחנו עמדותיהם לגבי מערכי שיעור אלו ] Schmidt, M . , Benzing, V . & Kamer, M . ( 2016 ) . Classroom - based physical activity breaks and children's attention : cognitive engagement works ! Frontiers in psychology , 7, . 1474 [ התערבות שבחנה הפוגות בנות עשר דקות בקרב מאה תלמידים בכיתה ה' בקהילה הגרמנית של שווייץ . במחקר נמצאה עדיפות להפוגות של פעילות אירובית שיש לה היבט לימודי על פני הפוגות של פעילות אירובית שבהן מפסיקים את הלמידה . העדיפות התבטאה בהישגים גבוהים יותר בבוחן שנערך לאחר ההתערבות ] Watson, A . , Timperio, A . , Brown, H . , Best, K . & Hesketh, K . D . ( 2017 ) . Effect of classroom - based physical activity interventions on academic and physical activity outcomes : a systematic review and meta - analysis . International Journal of Behavioral Nutrition and Physical Activity, 14 ( 1 ) , 114 . [ מטא-אנליזה של 55 התערבויות של פעילות גופנית בכיתה שמצאה מתאם חיובי עם התנהגות בכיתה ( עלייה ברמת מעורבות וירידה בהסחות דעת ) , אך לא מצאה מתאם עם תפקודים קוגניטיביים ] Weslake, A . & Christian, B . J . ( 2015 ) . Brain Breaks : Help or Hindrance ? Teach Collection of Christian Education, 1 ( 1 ) , 4 . [ מחקר פיילוט שנערך בכיתה ג' השווה בין שלושה סוגים של הפוגות ומצא שהפוגה של פעילות אירובית עם תוכן חינוכי עדיפה בעיני התלמידים ( מייצרת מוטיבציה ) והמורים ( קלה יחסית לשליטה, וזמן החזרה לשגרה לאחריה קצר יחסית ) ]

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר