1.1.4. הסתייגויות לגבי תקפות הממצאים

עמוד:10

10 להרחבה : . Ben - Soussan, T . , Berkovich - Ohana, A . , Piervincenzi, C . , Glicksohn, J . & Carducci, F Embodied cognitive flexibility and neuroplasticity following Quadrato Motor . ) 2015 ( Training . Frontiers In Psychology, 6 . [ ניסוי פיילוט בהתערבות של פעילות גופנית יומית במשך ארבעה שבועות על כ - 30 סטודנטים . בניסוי הוכח מתאם מובהק עם שיפור גמישות מוחית והשלכות שלה, כגון התפתחות שפתית ויצירתיות ] & . Carlson, J . A . , Engelberg, J . K . , Cain, K . L . , Conway, T . L . , Mignano, A . M . , Bonilla, E . A Sallis, J . F . ( 2015 ) . Implementing classroom physical activity breaks : Associations with student physical activity and classroom behavior . Preventive medicine, 81, 67 - 72 . [ מחקר מקיף שנערך בשישה בתי ספר יסודיים שאימצו התערבויות של פעילות גופנית בכיתה ( 1300 תלמידים ) במשך שנה . המחקר מצא מתאם עם בריאות תלמידים והתנהלות חיובית בכיתה כאשר משך ההתערבות המצטברת בכיתה היה 30 דקות ביום ומעלה ] . ) 2016 ( . Den Heijer, A . , Groen, Y . , Tucha, L . , Fuermaier, A . , Koerts, J . & Lange, K . et al Sweat it out ? The effects of physical exercise on cognition and behavior in children and adults with ADHD : a systematic literature review . Journal Of Neural Transmission, S1 ) , 3 - 26 . ( 124 [ סקירת ספרות על התערבויות של פעילות גופנית בקרב ילדים עם הפרעות קשב וריכוז ] & . Donnelly, J . E . , Hillman, C . H . , Castelli, D . , Etnier, J . L . , Lee, S . , Tomporowski, P Szabo - Reed, A . N . ( 2016 ) . Physical activity, fitness, cognitive function, and academic achievement in children : a systematic review . Medicine and science in sports and exercise, 48 ( 6 ) , 1197 - 1222 . [ מטא-אנליזה של יותר ממאה מחקרים על פעילות גופנית בקרב ילדים . מניתוח הנתונים עולה שקיימות מגמות של מתאמים בין פעילות גופנית לתפקודים קוגניטיביים, אולם תוצאות מובהקות נמצאו רק בחלק מהמקרים ] Fedewa, A . L . , Fettrow, E . , Erwin, H . , Ahn, S . & Farook, M . ( 2018 ) . Academic - Based and Aerobic - Only Movement Breaks : Are There Differential Effects on Physical Activity and Achievement ? Research quarterly for exercise and sport, 1 - 11 . [ ניסוי שהשווה בין הפוגות של פעילות אירובית שאין להן ממד לימודי לכאלו שיש להן ממד לימודי . הניסוי נערך בקרב 460 תלמידים בכיתות ד' ו - ה' בבתי ספר שנהוגה בהן שיטת הפוגה של פעילות אירובית . נמצא מתאם גבוה מעט בין הפוגות בלמידה ובין תפקודים קוגניטיביים ] Howie, E . K . , Schatz, J . & Pate, R . R . ( 2015 ) . Acute effects of classroom exercise breaks on executive function and math performance : A dose - response study . Research quarterly for exercise and sport, 86 ( 3 ) , 217 - 224 . [ התערבות של פעילות אירובית בת 5 , 10 ו - 20 דקות על כ - 100 תלמידים בכיתות ד' ו - ה' . נמצא שהמתאם בין התערבויות ארוכות יותר להישגים בבוחן במתמטיקה גדול יותר ביחס למתאם עם הפוגה של פעילות אירובית בת חמש דקות בלבד ] Kvalø, S . E . , Bru, E . , Brønnick, K . & Dyrstad, S . M . ( 2017 ) . Does increased physical activity in school affect children's executive function and aerobic fitness ? . Scandinavian journal of medicine & science in sports, 27 ( 12 ) , 1833 - 1841 . [ התערבות "בית ספר פעיל" שכללה 450 תלמידים מכיתות ד' ו - ה' ובחנה השתתפות בפעילות גופנית בשיעורים פעילים, הפסקות פעילות ושיעורי בית פעילים . נמצא מתאם עם תפקודים קוגניטיביים, גם בקרב תלמידים שכושרם לא עלה כתוצאה מהפעילות הגופנית ]

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר