|
עמוד:20
20 לאתרים נוספים, בשל המבנה הממוקד והפשוט יותר . חסרונותיה הם חד-ממדיות באופן העברת המסר ללקוח הקצה ( התלמיד ) , מיקוד בתכנים ספציפיים לעומת גלובליים ורתימה פחותה של כלל בעלי העניין לנושא . בחירה בדגם הכשרת מורים משמעה בחירה בין שתי הגישות הללו . בבתי ספר בישראל כיום יש כמה בעלי תפקידים העוסקים בבטיחות ובבריאות, כגון תפקיד רכז ביטחון, תפקיד רכז מקדם בריאות, תוכניות בריאות ותוכניות מוגנות ( הכוללות טופס דיווח, חדרי מוגנות, תלמידים שוחרי שלום וקורסים בגישור ) . ב - 2015 התפרסם חוזר מנכ"ל לקידום אקלים מיטבי והתמודדות מוסדות חינוך עם אלימות והתנהגויות סיכון ( משרד החינוך, 2015 ) . אולם תפקידים והנחיות אלו טרם אוגדו לכלל תוכנית שלמה להכשרת מורים בהתבסס על אחת מהגישות – "כלל בית הספר" או "שילוב חינוך להתנהגות בטוחה בתוכניות הלימודים" . תוכנית אחת אחידה יכולה להשליט סדר ארגוני, לאגם משאבים ולהעלות מודעות לנושא הבטיחות בבתי הספר . גמישות הגישה בהעברת טיפוח המסר רתימת גלובליות שגרירים ארגון שיתוף מקצועי בעלי עניין כלל בית 1 1 1 "בית ספר בטוח ומאובטח", הספר •••• בית הספר Källby Gård , שוודיה כלל בית 2 1 1 "פרקטיקות מניעתיות בחטיבת הספר הביניים", ••••• בית הספר ,Vilnius Pilaites ליטא כלל בית 3 1 1 "חינוך לבריאות ולבטיחות", הספר בית הספר Základní škola Zárubova ••• בפראג, צ’כיה שילוב בתוכנית 1 2 1 "הכשרת מורים להוראת תכנים הלימודים •••• בתחום הבריאות“, פינלנד שילוב בתוכנית הלימודים 2 2 1 “הטמעת חוק העיסוק בחומרים מסוכנים בבתי ספר”, בתי ספר תיכון במחוז נורדריין- ווסטפלייה, גרמניה •••• טבלה 1 : השוואה בין מאפייני תוכניות מוצלחות של הכשרת מורים בנושא חינוך להתנהגות בטוחה
|
|