|
עמוד:10
10 תופעת הבריונות בו, וכדי לאפשר השוואה – גם בבית ספר אחר . התוכנית, שהושקה בשיתוף המגזר העסקי, לוותה בקו סיוע טלפוני לתלמידים במצוקה נפשית . מטרותיה היו לעורר מודעות בקרב תלמידים ומורים לגורמים המאיצים תופעות שליליות בסביבת בית הספר, ליצור מנגנון הפחתה ומניעה של תופעות אלו ולקדם את נגישות הידע בנושא זה לקהילה . הכשרת מורים במסגרת התוכנית סדנת התמודדות עם בריונות הועברה לכלל מורי בית הספר במהלך חופשת הקיץ . הסדנה וסדנאות המשך במהלך השנה ניסחו את אסטרטגיית בית הספר למניעת בריונות ואת תפקידם הקריטי של המורים כסוכני שינוי – פיתוח מודעות, העברת המסר לתלמידים, ניטור, פיקוח, אבחון ושיתוף פעולה עם מערך הייעוץ במניעת התנהגות בריונית . הכלים שעליהם מושתתת התוכנית 1 הקמת ועדה בית ספרית לקידום התוכנית הוועדה כוללת נציגים מקרב התלמידים, המורים, ההורים וההנהלה . נציגי קו הסיוע מלווים את הוועדה באופן שוטף, ומעבירים לחבריה הדרכות ממוקדות במשך כמה חודשים על זיהוי בריונות, התמודדות עימה ומניעתה . 2 יצירת אסטרטגיה להפחתת בריונות בבית הספר גובשה אסטרטגיה שאלה מרכיביה : 1 2 מודעות למידה על הקשר בין צריכת סמים ואלכוהול לבריונות בין כותלי בית הספר, והבנת הצורך להתמודד עם תופעות אלו בשיתוף פעולה עם מכלול בעלי העניין ( הורים, קהילה, רשויות אכיפה, מטפלים ועוד ) . 2 2 תגובה בית הספר מגיב לכל סוג של התנהגות בריונית . 3 2 מחויבות האחריות למניעת בריונות מוטלת על בית הספר כולו . 4 2 פתיחות בית הספר מבטיח סביבת לימודים שבה ניתן לדבר בפתיחות על בריונות ועל השלכותיה . 5 2 מודלים בית הספר מקדם ומציג לתלמידים דגמי התנהגות מגוונים להתמודדות עם בריונות . 3 ייסוד צוות פעולה מניעתית בית הספר ייסד צוות לפעילות מניעתית המורכב ממורים ואנשי סגל . הצוות מתכנס פעמיים בחודש ועוסק בנושאים הבאים : 1 3 פעולות מניעה צוות הפעולה המניעתית יוזם פעולות למניעת שימוש בסמים ואלכוהול, בריונות ונשירה . 2 3 קידום ידע הצוות מקדם את הידע של קהילת בית הספר בנושא . 3 3 סיוע וטיפול הצוות מסייע לתלמידים ולהוריהם ומטפל בהתנהגות עבריינית . למשל, תלמידים המעורבים באירועי בריונות ובטיחות רבים מוזמנים להופיע מול צוות הפעולה, שבסמכותו לתמרץ התנהגות טובה או להעניש על התנהגות לא טובה . 4 3 יצירת דוח התקדמות שנתי הצוות מסכם את ההתקדמות של בית הספר במסמך ייעודי אחת לשנה .
|
|