נספח 2: חוות דעת מקצועיות

עמוד:34

34 שקלול המשוב מן ההורים בעת החלטה על גיל לימוד ההקלדה : אם במקביל ללימוד הכתיבה בכתב יד באנגלית תילמד הקלדה בעברית ( בכיתה ד ) , יכולים ההורים לשאול את עצמם מדוע האנגלית נלמדת תוך כדי כתיבה ביד ולא בהקלדה . הדבר עלול להוביל לתוצאה שלילית של למידת השפה האנגלית בהקלדה . שקלול השוני בין בתי הספר בגיל הוראת האנגלית ובדרכי ההוראה : השוני בין בתי הספר בגיל הוראת האנגלית ובאופי הלימוד יכול להציע בסופו של דבר מענה שונה לגיל לימוד ההקלדה . ג . כיוונים להמשך מחקר השפעת גיל לימוד שפה שנייה על גיל לימוד הקלדה : בהמשך לסוגיית השונוּת בין בתי הספר בגיל לימוד השפה השנייה והעובדה כי נדרש זמן ללימוד קריאה שוטפת ללא ניקוד, מומלץ לערוך מחקר חלוץ בעניין בזרמי החינוך השונים . יש לקחת בחשבון במחקר גם את 19 דעת ההורים, המורים והתלמידים . השפעת בשלות רגשית ורווחה נפשית על התפתחות הכתיבה : בדוח מתואר בקצרה כי ליכולת הכתיבה יש השפעות רגשיות, כלומר שליטה בכתב יד חשובה לתחושת המסוגלות של הילד או של התלמיד . פניוּת רגשית לכתיבה או "טרום כתיבה" כבר בגיל הגן צריכה להיחקר . ייתכן שקשיים בכתיבה בגיל בית ספר קשורים לקשיים רגשיים בגיל הגן . 19 מחקר חלוץ מעין זה ( פיילוט ) מקובל במדינות שונות, ראו למשל בקנדה אצל 2017 Sinay, Douglin & De Jesus, .

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר