1.4. האם קיים כישרון אחד לכל סוגי המחול?

עמוד:10

10 Kay, S . I . , & Subotnik, R . F . ( 1994 ) . Talent beyond words : Unveiling spatial, expressive, kinesthetic, and musical talent in young children . Gifted Child Quarterly, 38 ( 2 ) , 70 - 74 . [ מאמר קלסי זה מוקדש לאבחון מחוננות במחול באימוץ מחוונים לאיתור מחוננות אינטלקטואלית ] Ofsted . ( 2001, December ) . Providing for gifted and talented pupils : An evaluation of Excellence in Cities and other grant - funded programmes . London, England : Ofsted . [ דוח של המשרד למדדים בחינוך של ממשלת אנגליה שבו נבחנות תוכניות המחוננים והמצטיינים במדינה ] Oreck, B . A . , Owen, S . V . , & Baum, S . M . ( 2003 ) . Validity, reliability, and equity issues in an observational talent assessment process in the performing arts . Journal for the Education of the Gifted, 27 ( 1 ) , 62 - 94 . [ במחקר זה מציעים מחוונים לאיתור מחוננות במחול על סמך כישרון בלבד, כולל אוכלוסיות מוחלשות ] Schmidt, B . , Jarvis, C . , & Slayford, V . ( 2006 ) . Constructing a pyramid of progression for talent in dance – Dancers of the future : What are we looking for in the search for exceptionally talented young dancers ? Coventry, England : The National Academy for Gifted and Talented Youth . [ מאמר המתאר את רציונל המיונים בלהקת הצעירים של בית הספר למחול של סווינדון ] Subotnik, R . F . ( 2002 ) . Talent developed : Conversations with masters in the Arts and Sciences – Eliot Feld : Innovator in choreography and dance company development . Journal for the Education of the Gifted, 25 ( 3 ) , 290 - 302 . [ מחקר בנושא יצירת מבחן לאיתור כישרון ומחוננוּת של ילדים בבלט, המדגיש גמישות, מדדים גופניים וזיכרון תנועתי ] Subotnik, R . F . , Olszewski - Kubilius, P . , & Worrell, F . C . ( 2011 ) . Rethinking giftedness and gifted education : A proposed direction forward based on psychological science . Psychological science in the public interest, 12 ( 1 ) , 3 - 54 . [ מאמר הסוקר את הידע הקיים על תחום המחוננות באופן כללי ומתייחס למחוננות במחול כחלק מתפיסה רחבה יותר של המחוננות באשר היא ] Walker, I . J . , Nordin - Bates, S . M . , & Redding, E . ( 2010 ) . Talent identification and development in dance : A review of the literature . Research in Dance Education , 11 ( 3 ) , . 191 - 167 [ במאמר זה נטען כי אין מאפיין אחד ברור לאיתור כישרון, אך תוצאות גבוהות של מאפיינים שונים של מחול יוצרות יחד תמונה טובה יותר המאפשרת לאתר כישרון ] : Warburton, E . C . ( 2002 ) . From talent identification to multidimensional assessment Toward new models of evaluation in dance education . Research in Dance Education, . 121 - 103 , ) 2 ( 3 [ מאמר שמוצע בו מודל רב-ממדי להערכת כישרון ריקוד ] Zimmerman, E . ( 2004 ) . Introduction to artistically and musically talented students . In S . M . Reis & E . Zimmerman ( eds . ) , Essential Readings in Gifted Education . Artistically and Musically Talented Students ( pp . xxxiii - xxxiv ) . Thousand Oaks, CA : Corwin press . [ מאמר פתיחה לאסופת מאמרים העוסקת בכישרון של תלמידים בשטחי האומנות, ומציג סוגיות מרכזיות בתחום ]

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר