הקדמה

מתוך:  > הזמן והאחר > הקדמה

עמוד:10

10 ההתכוונותית . בדרכה להורות משמעות , בסימן מִסְתּורֵי המוות , היא 9 מבצעת עיקוף בהיכנסה להרפתקה האתית של היחס אל האדם האחר . הטרנסצנדנציה של הזמן לא תוארה בחיבורנו מ- 1948 אלא במספר תמונות חטופות שנותרו , לכל היותר , בבחינת עבודת הכנה . הן מונחות הן על ידי האנלוגיה בין הטרנסצנדנטיות ) המשתמעת מן הַדִיאַ-כְרונִיוּת ( לבין המרחק של אֲחֵרוּת הזולת , והן על ידי ההתעקשות על הַקשר - שאין להשוותו לַקשר בין איברי שום יחס - החוצה את הרֶווח של הטרנסצנדנטיות הזאת . לא רצינו לשנות את המסלול בו צעדנו כאשר נתנו לרעיונות הללו ביטוי בספר זה . נראה היה לנו שהוא יכול להעיד על אקלים מסוים של 10 אקלים זהפתיחות ששרר בלה מונטיין סנט ז ' נבייב למחרת השחרור . השתקף בקולג ' הפילוסופי של זָ ' אן וָאל , שהיה אחד ממוקדיו . תהודה בלתי-ניתנת-לחיקוי של דיבורו הנשגב ומחונן ההשראה של ולדימיר ינְקֶלֶבִיץ ' ההוגה את הבלתי-נשמע במסר של ברגסון , המנסח את הבלתי- ניתן-לביטוי והממלא את האולם בקולג ' הפילוסופי ; ז ' אן וָאל המשבח את עצם ריבוי המגמות ב " פילוסופיה החיה ", והמדגיש את הקירבה המיוחסת שבין הפילוסופיה לבין צורותיה השונות של האמנות . הוא אהב לעקוב אחר המעברים מן הראשונה אל האחרונות . בכל גישתו הוא נראה כמזמין אל " הניסוי האינטלקטואלי " הנועז ואל נקודות מבט מסתכנות . הפנומנולוגיה של הוּסרל וכן , הודות לסארטר ולמרלו-פונטי , הפילוסופיה של הקיום ואף הניסוחים הראשונים של האונטולוגיה היסודית של היידגר , הבטיחו אז אופקים פילוסופיים חדשים . המילים המציינות את מה שהעסיק מאז ומתמיד את בני האדם מבלי שהם העזו לדמיינו בתוך שיח ספקולטיבי , קיבלו מעתה מעמד של קטגוריות . ניתן 9 השווה ספרנו אַחרת מהיות או מעבר למהוּת Autrement qu’être ou ( au delà de l’essence ) ( 1974 ) וכן , במיוחד , חיבורנו אלוהים והפילוסופיה , שהופיע ב- 1975 ב- Nouveau Commerce מס ' 31 / 30 ] בעברית : אלוהים והפילוסופיה , תרגום דניאל אפשטיין ועמית עסיס , תל אביב : רסלינג , 2004 ] . 10 ] לה מונטיין סנט ז ' נבייב ) Montagne Sainte - Geneviève ( היא גבעה במרכז פריז , החולשת על הרובע החמישי ועל הרובע הלטיני , שם מרוכזים מוסדות מחקר והוראה רבים . ה " קולג ' הפילוסופי " של ז ' אן ואל שכן גם הוא שם . [

הקיבוץ המאוחד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר