מבוא

עמוד:12

12 מחקר מדיניות 137 | הוועדה לבחירת שופטים להבדיל מסוג השיקולים שמן הראוי לשקול במינוי שופטים, שבו אכן אדון — קרי אם הוועדה צריכה לשקול אך ורק את התאמת המועמד לשיפוט או שמא גם שיקולים פוליטיים וחברתיים אחרים באים בחשבון — לא אעסוק בתוכן אמות המידה המקצועיות, לרבות השאלה מה עושה את השופט לשופט טוב ( כגון אם מספיקה הכרה טובה של החוק או שמא נדרש גם ניסיון חיים מסוים או אמפתיה לזולת ) . 4 גם לא אעסוק בשאלה מי יכולים להיות מועמדים — עורכי דין מנוסים ( כפי שנהוג היום בישראל ) או כל מי שסיים את לימודי המשפטים ( כפי שנהוג בשיטות קונטיננטליות ) . כל הסוגיות האלה חשובות אך מעוררות דילמות נוספות שיפרצו את מסגרת הדיון במחקר המדיניות, אשר יעסוק במבנה המוסדי של השיטה למינוי השופטים ולקידומם לערכאות גבוהות . 4 בסוגיה החשובה של אמות המידה להערכה מיהו שופט טוב ראו לדוגמה ידידיה שטרן "בין שופט לשיפוט" משפט וממשל ט 189 ( 2005 ) . זהו נושא שעולה לדיון בשיטות משפט מקובל נוספות . ראו Kate Malleson, Introduction, in Appointing Judges in An Age of JudiciAl p ower : c riticAl p erspectives from Around the w orld 8 Kate Malleson & Peter H . Russell eds . , 2005 ( ) ( המאמר להלן : Malleson, Introduction ; הספר להלן : Appointing Judges ) .

המכון הישראלי לדמוקרטיה ע"ר


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר