מבוא

עמוד:11

מבוא - נגעים 11 מצורעים בעולם הרומי . במושבה נבנוחצי אי מבודד בכרתים ששימש מושבתהכפר ספינלונגה . . 2איור ומקדשים רפואיים ( ואחר כך כנסיות וכו' ) . מתוך אתר ויקיפדיה המוקדש לאתר . בתים נגעי אדם שאת, ספחת או בהרת ( ויקרא יג ב ) . חז"ל הבינו שיש רק שני : התורה מדברת על שלושה סוגי נגעים בהרת ושאת, והספחת היא נספחת לכל אחד מסוגים אלו ( פ"א מ"א ) . לפי הבנתם של,סוגי נגעים גי מחלות העור . ונגע נכללים כל סנכון יותר שבכלל החכמים למעשה שני הנגעים הללו חד הם, או וגורמים למעין כתם לבן או קרום לבן . חז"ל מוסיפים שלעתים בכתם הלבן יש גם ,שניהם לבנים ,קת כלשהי בעור . בתורה אין הסבר מהי מחלה זולוהוא סימן מובהק לד,מראה אדום מעורב ( פתוך ) לו מגיע אל הכוהן . סדרי ההחלטות ואנו נשוב לכך להלן . מי שחושד בעצמו שיש לו אחד הנגעים הל ברורים : הכוהן יכול להחליט אחת משלוש החלטות : א . לפטור, ובלשון ההלכה – ) "בתחילה"ה ראשונה ( י . ראי 1 ) , ואז על הנגוע חל דין מצורע . הטיפול הסתיים עד"להחליט"ב . לטמא ( ; , הנגע איננו נגע"אין נזקק לו" ) . ההסגרה "להסגיר"הכוהן שנית בזמנו החופשי . ג . להמתין ( שהמצורע יחליט שהוא נטהר, ויבוא אל היא לשבוע בלבד ( ויקרא יג ד ) . ג . להסגיר שנית . , ) "להחליט"א . לפטור, ב . לטמא ( : ה : הכוהן יכול שוב להחליטיה שניי . ראי 2 יה שלישית : הכוהן מחליט לטמא או לפטור . י . רא 3 ג ועוד ) . "מספר ( פ"א מה מדגישה זאת פעמיםוהמשנ,ה נוספת או להסגר נוסףיאין אפשרות לראי והתורה מדברת על סדרת סימנים : ,הסגיר או לטמא תלויה במצב הנגעלההחלטה אם לטהר,

הוצאת משנת ארץ ישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר