פרק ראשון

עמוד:14

פ"א מ"ב - עוקצין 14 במשנהפרק א ביןלחהביןשלהןוהפיטמאלחיןשהןבזמן,טותיוהקפלוהבצליםהשוםשרשי ,מאיררבידברי,והנפוסוהצנוןהחזריםשרשיהאכלכנגדמכווןשהווהעמודיבשה ,מצטרףאינושלווהסיבמצטרףגדולצנוןשרשאומריהודהרבי שבולתשלדרהיוהשןילשתלשעקרןגנהוירקותשדהוירקותוהפיגםתההמינשרשי . מצטרפיןומאיןמטאלוהריתירצפשלהסיגאףאמראלעזררבישלהוהלבוש . 2שהיא החלק הנאכל ( איור,עליהם מצויה הפקעתמלשום שורשים דקים כשערות ו – השוםשרשי ,בן זמננו ) הבצל – ןוהבצליכמאכל עיקרי . גם נאכל הוא וכנראה ,בשום תיבלו מאכלים שונים . באדיבות המחבר, אנציקלופדיה, מתוך דנין . בצל . 2איור כריש הוא כריתההכרישים ואת כרישי השדה ( פ"א מ"ב ) . תכלאים מזכירה אמשנת – והקפלוטות הוא זן של כריש הגדל בצורה לא "כריש שדה" ; "פורי"בשפתנו ובאנגליתתרבותית המכונה כיום את כרישי השדההירושלמי מזההתרבותית, בחוץ, ללא זריעה ואיסוף המאפיינים חקלאות מתוכננת . אם כן, ) פ"ו מ"ט ( רים נקבע שמי שנודר "מן הכרישין מותר בקפלוטות"עם הקפלוטין . במשנת נד אים . התוספתא שם מוסיפה שיש מקום שקורבמקצתמין שונהםלכרישין, אך היםקפלוטות קרוב . ממשנת שביעיתמזה לזהנמצאנו למדים שהשמות עברו בירקות קרובים, ) פ"ג ה"ו ( לקפלוטות כרישין הירקות הנשמרים, כלומר הם גידולי תרבות ( וחייביםםנמנים עמשמע שהכרישין ) פ"ז מ"א ( ( להלן . לעומת זאת נראה שהייתה מחלוקת באיזו מידה נחשבים כרישי השדה לירק נשמר ) בשביעית . ) פ"ג מ"ב

הוצאת משנת ארץ ישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר