מבוא

עמוד:11

מבוא - עוקצין 11 ( פרק ג ) עוסקת בכלל המרובע של מחשבה והכשר . היחידה בנויה ממקורותה ש ל י ש י תהיחידה ם נזהה במהלך הדיון וחלקם שונים זה מזה בעניינם . כך, למשל, מ"ה לקוחה ממסכת שונים, חלק מעשר שני והדוגמה שבה עוסקת במעשר שני, משנה יא לקוחה ממסכת שביעית ומשניות א, ג מטהרות . ההבדלים ניכרים בכך שמשניות אלו מדברות כל אחת על העניין שלה, ורק בעקיפין ניתן ות . למעשה היחידה הזאת היא לקט של משניות הערוכות סביב הכלל ללמוד ממנה על ההצטרפ ההלכתי של מיטמא ומצטרף . סדר הפרק הוא שוב לפי הנושאים המציאותיים ולא לפי כללי ההלכה . המשנה מתחילה בכלל, אחר כך חיתוך בשר וחיתוך ירקות ( מ"ב ) , מכאן עוברת לסוגי מאכלים, בעיקר - מ"ה ) , פֵרות שוליים ( מ"ו - נבלת בהמות ( מ"ג ) , ירקות שוליים ( מ"דמתוך ההיבט של טומאת אוכלין : מי"א ) . - מ"י – מ"ז ) , דגים ( מ"ח ) , חלב ( מ"ט ) ודבורים ( כוורת אם כן מסכת עוקצין מגובשת סביב נושא אחד, אך היא אקלקטית מאוד ויחידות המשנה שלה ת, וזאת על חשבון הסדרמלוקטות מנושאים אחרים . הסידור של היחידות הוא לפי מציאות רֵאלי ההלכתי ואחידות העקרונות והניסוח ההלכתיים . עדי הנוסח ראו במבוא למסכת כלים .

הוצאת משנת ארץ ישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר