פרק עשרים

עמוד:7

פ"כ מ"א – ים כרך ד כל 7 3 . חמת שנפתחה הרי זו טמא 1כמו כן בתוספתא : " מפני שבתחילה משמשת ישיבה ושכיבה עם, מלאכתה ועכשיו משמשת ישיבה ושכיבה, דברי רבי מאיר, וחכמים אומרים מפני שבטל העיקר בטלה טפלה . מודים חכמים לרבי מאיר ולרבי שמעון בכר וכסת של עור שנקרעו, שאף על פי שאינן מקבלין 4 את מה שבתוכן שהן טמאין . לא שהן טמאין משום קיבול, אלא משום, ואין צריך לומר בכרין ובשק ארוג . רבי יוסי אומר תיבת הבלנין שהיא גבוהה עשרה טפחים ויש לה ליזבז טמאה, שמתחילה לכך ) . רבי מאיר חולק, אפוא, על 885נעשית להיות עולה ויושב בראשה" ( כלים בבא מציעא פ"י ה"ג, עמ' הכלי אינו משמש לאחסון הוא עדיין משמשהכלל של בטל העיקר בטלה הטפלה וסבור שאף על פי ש לישיבה רגילה . להלן פכ"ג מי"א תציג המשנה גישה אחרת השונה מרבי מאיר ומתנא קמא כאחד . מהברייתא למדנו שכלי ( אריג ) ארוג אינו צריך כלי קיבול אלא שגודלו יהיה שלושה על שלושה טפחים . 3 . איננה כלי, אבל טמא מדרס כי ממשיכה לשמש לישיבהלא טמא מת כי 4 שכיבה . לכאן אין עיקר וטפילה, כי הכר משמש בעיקר לישיבה או

הוצאת משנת ארץ ישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר