הקדמה

עמוד:11

פרט אחד קטן : מטרת החינוך 11 חכה, פיתיון ודגים : גישות לחינוך החשיבה, מכון ברנקו וייס, 2005 ) . מחשבת החינוך של לם ומחשבת החינוך של פרקינס, מחשבות שונות מאוד אך גם בנות שיח, מעצבות במידה רבה את מחשבת החינוך שלי . בחירת מורים טובים היא כנראה הצעד החשוב ביותר במסעו של אדם .  תודה לעמיתי וידידי הטוב אמנון כרמון על תרומתו לאסופה זו ועל שנים של עבודה משותפת . אמנון קרא בעיון את כל המאמרים והעיר עליהם בתבונה אופיינית . חלק מהחולשות של אסופה זו ודאי נובעות מכך שלא שעיתי לכמה מעצותיו . אמנון אפיין את מחברה של אסופה זו כ"רומנטיקן אירוני" ( המחבר נוטה להסכים לאפיון אוקסימורני זה ) . תודה לציפה קמפינסקי שערכה את המאמרים המקוריים שיועדו להד החינוך ( כתב העת שערכתי בין השנים 2007 ל- 2015 . ציפה הייתה סגניתי המקצועית לעילא ) . תודה לתמי אילון-אורטל על עריכת לשון יסודית שאינה נרתעת מאתגור התכנים . תודה לנעם תמרי, המעצב הגרפי של אסופה זו ושל טקסטים אחרים שפרסמתי . איני מוותר על ה"טאץ'" העיצובי שלו . תודה לאברם קנטור, מנכ"ל ספרית פועלים לשעבר, מבין ונדיב כתמיד . כבר עשינו יחד ספרים הרבה בסדרה "מחשבות על חינוך" של ספרית פועלים . תודה לנטע שפירא, סמנכ"ל הוצאת הקיבוץ המאוחד - ספרית פועלים, על הליווי המקצועי של הספר . תודה למכללה האקדמית לחינוך בית ברל, מכללת הבית שלי, על התמיכה באסופה זו . ותודה לקוראי הדברים שאני מפרסם . תגובותיהם תמיד מפתיעות אותי . בלעדיהם הרי אין טעם בכל העניין הזה .

הקיבוץ המאוחד

ספרית פועלים


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר