הייעוץ החינוכי כיום

עמוד:5

מבוא בספר זה כינסנו מבחר מאמרים מקוריים מפרי מקלדתם של חברי החוג לייעוץ חינוכי במרכז ללימודים אקדמיים אור יהודה, שאותו הנהיג פרופ' אבנר זיו כשנתיים . הצטרפו גם עמיתים מבתי הספר לחינוך ולפסיכולוגיה . כן צירפנו נבחרת של חוקרים בכירים מתחומי הייעוץ והפסיכולוגיה במוסדות אקדמיים נוספים . בראשית הדברים ברצוננו להודות מקרב לב לכל מי שתרם לספר, הן בכתיבה והן בקריאת הפרקים ובמתן משוב בונה . בצורה זו תרמו השותפים למלאכה גם לזכרו של אבנר . מטרת כל המאמרים בספר לשמש כלי עזר המשגתי ויישומי ליועצות בשדה 1 ולסטודנטיות בחוגים לייעוץ במכללות ובאוניברסיטאות בארץ . הספר מחולק לארבעה פרקי-על ובהם תת-פרקים הנוגעים לנושא הנדון . א . התערבות מונעת וגישות טיפוליות ב . התמודדות היועצת עם קשיים ומצוקות של תלמידים ג . טכניקות, דרכי עבודה והמשגות ד . היועצת ומשפחת התלמיד מאחורי כל פרק עומד ניסיון להשיב לשאלה, "מה חשוב ליועצת לדעת בתחום זה ? " לפי תפיסתנו תפקיד היועצת הוא רב-שכבתי ורב-ממדי . כלומר, עיסוקה כרוך במעורבות במגוון תחומי תוכן . היועצת מנהלת שיג ושיח עם משלימי תפקיד כגון התלמיד, מוריו, הוריו והנהלת בית הספר ; ועם בעלי תפקידי סיוע ותמיכה כגון הפסיכולוגית, מורות מיוחדות, עובדות סוציאליות, קציני ביקור סדיר ומתנדבים . טווח המטלות והיעדים של היועצות עשיר, מורכב ומחייב שליטה בתחומי ידע מרובים . איננו מתיימרים לעסוק בספר זה בכל עולמות התוכן הנוגעים ליועצות, אלא להצביע על כמה מהבולטים והחשובים שבהם . מכיוון שאנו מניחים שלקוראים מידה לא מבוטלת של ידע בתחום, המאמרים שבספר באים בעיקר להרחיב, לחדש מעט ולעדכן . מנגד קהל היעד כולל סטודנטיות לייעוץ חינוכי, הקוראות בפרק זה או אחר בספר כחלק מהביבליוגרפיה 1 האמור מתייחס גם לזכר וגם לנקבה .

הקיבוץ המאוחד

ספרית פועלים


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר