|
עמוד:11
11 | מבוא שני ) ויש שנעים הביתה ויש המאחרים לתקופת 6 , שלמה ( תקופת 7 . בתווך , וטוענים שהסיפור נכתב בתקופת חזקיהו או יאשיהו ( הטוענים שהמגילה חוברה בתקופת דוד או שלמה נוטים לראות במגמתה את הדגשת החסד , או את ייחוס דוד , ואילו מבין הסבורים שני רבים שיערו שמגמתה היא הביתה שהמגילה נכתבה בתקופת פולמוס עם גישת עזרא שדרש לגרש את הנשים הנכריות . עוד אסביר פולמוס עם הגישה בהמשך מדוע לדעתי קשה למצוא במגילה , דומה שהמגילה שותפה אדרבא השוללת נשיאת נשים נכריות , ו לתפיסה זו . לעת עתה ברצוני להדגיש , שגם אלו הטוענים שהמגילה בחשבון את האתגרים הביא שני צריכים להביתה חוברה בימי המגוונים שעמדו מול עיניהם של השבים מן הגלות , במיוחד האתגר החזרת מלכות יהודה למקומה . הבסיסי שנכון להם : ; דרייבר , מבוא , עמ ' 73 ; הלס , תאולוגיה , עמ ' 437 למשל : קייל , מבוא , עמ ' . 6 ; גרלמן , רות , עמ ' 29 - 26 ; רודולף , רות , עמ ' 32 - 16 ; מאיירס , לשוני , עמ ' 456 - 454 ; לשם , זמן 522 ; ויינפלד , אנציקלופדיה , עמ ' 28 - 23 ; קמפבל , רות , עמ ' 10 - 7 קופת השופטים ) למעט כמובן הדיווחחיבורה . על הטענה שהמגילה חוברה כבר בת על לידת דוד בסוף הסיפור ( ראו : וולפנסון , דמויות . הוא סבור שהסיפור קדום , בעיקר מתוך הסתמכות על מנהגים שמשתקפים במגילה , כשליפת הנעל למשל . בין המאמצים את עמדת וולהויזן ומאחרים את זמן כתיבת המגילה : ברטהולט , רות , . 7 ; 13 - 12 ; ז ' ואון , רות , עמ ' 718 ; פייפר , מבוא , עמ ' 226 מבוא , עמ ' ; סלין , 49 עמ ' וסקו , זמן ו ; לקוק , זמן ; 542 ; אייספלדט , מבוא , עמ ' 336 מיינהולד , מבוא , עמ ' ; אמית , 51 - 49 ; פולק , הנוסחות האפיות , עמ ' 35 - 33 המגילה ; זקוביץ , רות , עמ ' לטענת , גורן השעורים . הנ " ל ; 193 - 191 ; רופא , מבוא , עמ ' 98 - 95 פולמוס , עמ ' ; רודולף , 315 - 314 חיבור הסיפור בתקופת חזקיהו דווקא , ראו : קאנון , רות , עמ ' אך מעלה את תקופת חזקיהו , מנם נוטה לאחר עוד את הסיפור ) שא 29 ת , עמ ' רו או יאשיהו כמועמדים ו ) שמזכיר את חזקיה 201 כאפשרות נוחה ( ; גאו , רות , עמ ' יפור , אך לצד זאת מעדיף לראות בראשית תקופת דוד חיבור הסלייחס לזמנם את ( . ראו גם בסקירתו של גריי , 202 עמ ' — את הזמן המתאים עוד יותר לחיבור הסיפור כיום נוטות הדעות יותר לייחסו לתקופת " ברלין כתבה שא ' . 400 - 398 רות , עמ ' מחקר ( . אמירה זו ודאי משקפת את מצב ה 417 ) ברלין , נובלות , עמ ' " שיבת ציון שאלה זו " בישראל . יש הטוענים שלא ניתן להכריע בשאלת זמן חיבור המגילה וש ( . 1062 - 1059 של הריסון , מבוא , עמ ' כטענתו ) " נותרת פתוחה
|
|