|
עמוד:10
וגבולות גשרים — מגילת רות | 10 עם זאת , צודק 3 שמתנועע גם בזירה אידאית וכבעל מגמה חינוכית . כמו לכל 4 ג ' ק ששון שקשה לקבוע לסיפור רות מגמה אחת בלעדית . גם במגילת רות יש רבדים שונים , ובסופו של דבר ערכים סיפור טוב , שונים יכולים להילמד מסיפור קצר זה . אולם עם זאת , ניתן להצביע על עיקרית שהסיפור רומז אליה . - על מגמת פעמים רבות על הלומד לעמוד תחילה על השאלה מתי החיבור ות שלפניו חובר , ומתוך כך הוא יכול לעמוד על מגמתו , שהרי תקופ עם זאת , יש 5 שונות מזמנות קונפליקטים אחרים ואתגרים משתנים . בחשבון שלעתים הצמדת שאלת המגמה לשאלת זמן חיבורו להביא של הסיפור מכשילה את הלומד , כי הוא מוצא בסיפור את מה שמראש הוא מניח שימצא בו , לאור התקופה שבה חובר . על פי ב את המגילה , לצד ספר הברייתא בבבא בתרא ) יד ע " ב ( , שמואל כת שופטים וספרו שלו . בקביעה זו נוצר רצף של שלושה ספרים אלו , ויש בכך עידוד לראות את מגילת רות כספר מעבר בין ספר שופטים לספר שמואל , ועוד נדון בכך בהרחבה להלן . בפרשנות המודרנית - ניתן לעקוב אחר שתי גישות עיקריות , שכל אחת טוענת באופן חד לצדקתה : בדומה לברייתא שבבבלי בבא בתרא , יש המקדימים משמעי את כתיבת הסיפור לתקופת הממלכה המאוחדת ) תקופת דוד או מחלוקת החוקרים הנוגעת לעצם היות מגמה לסיפור חורגת מתחום חקר המגילה . 3 ומחקר המקרא בכללו . במובנים ידועים זוהי שאלת יסוד הנוגעת לכתיבה סיפורית באוזני ידידו — פאוסט — בכלל . כך התלונן למשל גתה בנוגע ליצירתו הקלסית הגרמנים אנשים מוזרים הם : מחמירים הם על " : 1827 במאי 6 - הצעיר אקרמן ב עצמם יותר מדי ברעיונותיהם העמוקים ובאידיאות שלהם , שהם מחפשים אותם בכל מקום . . . אולם למען השם , אל נא תהיו חושבים לעולם שהכל הוא הבל הבלים מה אידיאה " אם אינו רעיון מופשט , איזו אידיאה שהיא . והנה באים אתם ושואלים : ) מובא אצל " לם בפאוסט שלי ? כאילו ידעתיה וכאילו היה בידי להביעה ! אמרתי לג ( . הדבר לא הועיל לגתה ורבים הפירושים והדיונים בפאוסט 11 מהלמן , שיחות , עמ ' ובמגמתו . כידוע , היצירה גדולה ממחברה . . 232 ששון , רות , עמ ' ראו : . 4 . 400 בהקשר המגילה , ראו את דבריו של גריי , רות , עמ ' . 5
|
|