פתח דבר

עמוד:11

פתח דבר 11 ה . בהקשר זה נדונים בעלי תפקידים במשרד החינוך, על ההיררכיה המדרגית שבו, ואנשי מטה כמו המזכירות הפדגוגית והמועצה לחינוך ממלכתי דתי . במסגרת זו יתקיים דיון גם לגבי שרי ממשלה אחרים הקשורים למערכת החינוך, רשויות חינוך מקומיות ואחרים הקשורים באופן ישיר ובעקיפין להיבטים חינוכיים של מערכת החינוך . בין השרים הקשורים למערכת החינוך יקבלו התייחסות ישירה שרי הבריאות, הפנים, העבודה ואחרים . ו . הפרק העוסק במעורבות הורים בחינוך מתייחס להגדרת המושג "הורים" ולאחריותם לרישום ילדיהם למוסדות חינוך וביקורם הסדיר בהם . במסגרת זו תהיה גם התייחסות להעברת תלמידים ממוסד חינוך למשנהו פרק זה יסקור גם דרישות כספיות מהורים . פרק מיוחד יעסוק בסוגיית זכויות התלמידים במערכת החינוך . ז . הספר מתייחס גם לסוגי תכניות הלימודים הנלמדות במוסדות החינוך, וביניהן לימודי הליבה, תכניות ההשלמה ותכניות לימודים נוספות . מן הראוי לציין שההיבט המשפטי אינו קופא על שמריו ומסיבה זו ניתן תמיד לעדכן את הספר במקורות חוקיים, פסקי דין משפטיים ומקורות מתחום הספרות המשפטית ומתחומי דעת אחרים המסבירים את ההיבטים המשפטיים . מסיבות אלה אפשר תמיד להוסיף פרקים ותחומי דעת שלא נדונים בספר הנוכחי . במקביל, ניתן למחוק מהספר נושאים ששונו או בוטלו בחוק . חובה נעימה לי להודות לכל אלו שסייעו במחקרי, דרך מתן ייעוץ ורעיונות, ודרך תמיכה טכנית וסיוע חלקי בהוצאות שהיו כרוכות בפרסום הספר : רקטור אוניברסיטת בר אילן, פרופ' מרים פאוסט, שאישרה שימוש חלקי בכספי הקקמ"ב ( קרן קשרי מדע בינלאומיים ) העומדים לרשותי כגמלאי אוניברסיטת בר אילן . פרופ' סטיב גולדשטיין ז"ל, שעודד ואתגר אותי בהקשר לחשיבות של כתיבת הספר . פרופ' יובל סיני, נשיא מכללת אורות ישראל ומרצה למשפטים באוניברסיטת בר אילן ומכללת נתניה, שהצביע על חשיבות הספר והמליץ להשתמש בו כחומר לימודי ויישומי . פרופ' יוסף קליין, ראש לימודי מנהל החינוך באוניברסיטת בר אילן, ששכנע אותי בחשיבות של כתיבת הספר הנוכחי ובחשיבותו לעוסקים בתחום מנהל וארגון החינוך .

פרדס הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר