הטופוגרפיה של העריכה

עמוד:13

הטופוגרפיה של העריכה 13 כפי שחשוב למטיילים לדעת מה משך הטיול, כך חשוב לצופים להתכונן מראש למסגרת הזמן של הסרט . למה ? כי איננו רוצים להימצא אף פעם במצב של היעדר שליטה מוחלט . אנחנו נסתגל למסע שיעדיו לא מוכרים, אבל נזדקק להגדרה כללית של טווח זמן . ממש כמו שאנחנו צריכים לדעת מראש כמה ימים יימשך הטיול — נחוצה לנו ידיעה מקדימה בדבר אורך הסרט שאנו עומדים לצפות בו . כאשר מזמינים אותי לייעץ או לחוות דעה על סרטים בתהליך עבודה, אני תמיד שואל מה אורך הסרט . המידע הזה לפני ההקרנה מסייע לי לאתר פגמים מבניים כבר בצפייה ראשונה, כי המסע הקולנועי מוטמע היטב בהרגלי הצפייה שלנו . כולנו התרגלנו לחוות סרטים בצורה תבניתית, ואנחנו מצפים למהלכי העלילה בנקודות זמן פרופורציונליות לאורכו של הסרט . השימוש באותן תבניות יכול להתרחש רק כאשר משך הצפייה ידוע לנו מראש ; רק אז אנחנו בשליטה . סיבה נוספת להגדרת משך הזמן של סרט היא תיאום ציפיות . אנו לא מצפים מסרט קצר להעניק את נפח החוויה של סרט ארוך יותר . מובן שיהיה נחמד לדעת מראש שמחכה לנו סרט של שלוש שעות וחצי, ולא להיות מופתע מכך שהסיום לא מגיע . . .

הוצאת אסיה


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר