מבוא

מתוך:  > קול אחר > מבוא

עמוד:13

מבוא 13 והאקלים התרבותי שלה, ותפיסת היסוד שלו היא שלכל אחד יש זכות לעלות לשידור ולשדר את התכנים הרצויים בעיניו ( 2000 , Siemering ) . אחד האפיונים המרכזיים של פעילות תחנות הרדיו החינוכי קשור למתח בין ה"פריפריה" ובין ה"מרכז", כלומר לאופן שבו מסגרות חברתיות הרחוקות מן המרכז או שוליות לו אך כפופות למרותו ונתונות להשפעתו – מתייחסות אליו, בייחוד כיוון שההימצאות בפריפריה משמעותה הימצאות מחוץ למעגל מקבלי ההחלטות, וכיוון שזרימת המידע ועיצוב הנורמות החברתיות וערכי החברה נעים מן המרכז לפריפריה ולא להפך ( אברהם, 1993 ; הורוביץ וליסק, 1990 ; 1971 , Galtung ) . לא מעט תחנות חינוכיות משדרות מאזורי הפריפריה, ולאופן ייצוג הפריפריה ברדיו יש חשיבות רבה להבנת פעילותו .

הוצאת אוניברסיטת אריאל בשומרון, אריאל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר