תוכן העניינים

עמוד:4

התייחסות הילדים לטקסט הסיפורי : מאפייני השיח . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 150 התבנית הסיפורית, השחזור הפרשני ומה שביניהם . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 190 סיכום . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 193 שער שני | מבעד לזווית קצת אחרת פרק 4 | גלגוליו של סיפור : סיפור אחד - משחקים רבים לו . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 197 מבוא . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 197 שחזור פרשני של ילדים לסיפור "כיפה אדומה" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 198 סיכום . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 209 פרק 5 | קולם של הילדים : משחק - כאילו בעקבות סיפור מנקודת מבטם . . . . . . 210 מבוא . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 210 מצבי קושי במשחק ודרכי ההתמודדות . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 213 חוויות מעצימות במהלך המשחק . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 224 תובנות של ילדים לאחר משחק - כאילו בעקבות סיפור . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 231 ממבט אישי : פרספקטיבה של ילדים בעקבות ראיונות אישיים . . . . . . . . . . . . . . . . 242 סיכום . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 247 שער שלישי | כינון קהילה לומדת : נתיב חלופי בהכשרת מורים פרק 6 | קהילה לומדת : קולם של השותפים לתהליך . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 253 קהילה לומדת : הסיפור שלנו . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 253 תהליכים קולבורטיביים מקבילים : לומדים על ילדים – לומדים על עצמנו . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 257 סיכום . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 270 פרק 7 | בין דידקטיקה לפרקטיקה : הטמעה והתאמה של עקרונות . . . . . . . . . . . . . 272 משחק - כאילו בעקבות סיפור : חלק מתוכנית לימודים המטפחת אוריינות . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 272 היבטים יישומיים בתהליך הלמידה . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 273 שילוב המחקר כחלק בלתי נפרד מתוכנית ההכשרה . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 281 קשיים ולבטים בתהליך התיעוד . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 283 סיכום . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 285 אחרית דבר . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 287 נעילה . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 289 רשימת המקורות . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 291 נספח 1 : רשימת תמלילים שקודדו לניתוח כמותי ( תועדו באמצעות מצלמת וידאו ) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 309 נספח 2 : רשימת הסיפורים ששימשו בסיס למשחקי - כאילו . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 311 על המחברות . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 313 תקציר באנגלית . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 316

מכון מופ"ת


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר