|
עמוד:6
פרק ג : ההיבט החינוכי של הדברת המוות ......................... 109 גן העדן המדומה ................................................................. 113 אושר מדומה וגירוי יתר ..................................................... 117 גן העדן המסורתי כפרדיגמה של כשל חינוכי .................... 122 התחבולה החינוכית 130 ............................................................ פרקים לב - לד בחלק הראשון של מורה הנבוכים ופרק לב בחלק השלישי ...................................................... 137 פרק ד : ההסבר הטבעי לעשיית הטוב ................................ 143 מבנה הנפש ......................................................................... 143 דרך האמצע והתפיסה החיובית של הרצון .......................... 150 אחריות אישית ורוע גורף ................................................... 152 הכעס החינוכי ..................................................................... 156 פרק ה : הארוס החינוכי 161 ............................................................. התאהבות ............................................................................ 162 הסולם הארוטי .................................................................... 166 הטיפוס בסולם והשיקולים החינוכיים ................................. 169 ידיעת הבשר וידיעת הרוח .................................................. 175 הכושלים בסולם העלייה ..................................................... 178 אהבה וחשק במשנת אבן סינא ............................................. 181 השפעת תורת הנפש של אבן סינא על תורת ההתדמות המוסרית של הרמב " ם ......................................................... 185 פרק ו : שליחותו של המורה והפשרה בין הדמיון לשכל .......... 193 המנהיג הנבואי - שכלי והמנהיג הפוליטי - דמיוני 202 ............... טיפוסי הנהגה ..................................................................... 205 המנהיג - מחנך והקהילה האקדמית ...................................... 209
|
המרכז לחינוך יהודי ע"ש מלטון, האוניברסיטה העברית בירושלים ע"ר
|