הקדמה

עמוד:9

המקצועית הלומדת , אשר מועלה לקדמת הבמה , ואילו הנושאים האחרים נוכחים ברקע . במילים אחרות , כל הנושאים חוזרים ונזכרים בכל אחד מן הפרקים במידה משתנה של הרחבה והעמקה . החלוקה לפרקים היא אפוא נושאית ולא כרונולוגית . בפרק הראשון בשער זה מתוארת היווצרותה של הקהילה המקצועית הלומדת של המפקחות . שזורות בו התאוריות שעליהן הושתתה בניית הקהילה , ומסופר כיצד הן הפכו לחלק בלתי נפרד מהעשייה . הפרק השני מוקדש למהותה של הלמידה שהתרחשה לאורך כל התהליך בכל עתר ( בכל עת ובכל אתר ) , ומתואר בו שינוי תפיסת הלמידה מתפיסה קווית לתפיסה מרושתת . בפרק השלישי מתוארים חמישה תהליכים של שינוי תפיסות הפיקוח לקראת מנהיגות אקולוגית בת - קיימה . בפרק הרביעי מתוארת התמודדותה של הקהילה עם גורם מתערב חיצוני שטלטל אותה והשפיע מאוד על סדר יומן של המפקחות . בפרק החמישי מתוארות השותפויות ברחבי המחוז , שהן אחד מעמודי התווך בהתפתחותן של המפקחות ובהפיכתן למנהיגות שותפות מובילות . בפרק השישי והאחרון בשער השני מתוארים מחקר הפעולה שהפך לשגרה בתרבות המחוז והאתגרים שהיו כרוכים בתהליך הכתיבה והפרסום . בשער השלישי מובא סיפורן של המשתתפות על ציר של שינוי , בשני פרקים . בפרק הראשון מתוארים פרופילים של חברות הקהילה והשינויים שעברו הן בתפיסת תפקידן וזהותן המקצועית הן בדרך שבה תפסו את מנהיגותן הלכה למעשה . בפרק השני מתואר סיפורן של מובילות התהליך , חזונן ועשייתן . הספר מסתיים בפרק סוף דבר ובמחשבות לעתיד , ומוצגות בו מחשבות , תובנות והשלכות של התהליך כולו , כפי שאנו רואות אותן בתום תהליך המחקר והכתיבה . התרגומים המועטים המובאים בספר הם שלנו , המחברות , וכל השמות הפרטיים הנקובים לאורכו בדויים .

מכון מופ"ת


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר