|
עמוד:11
תודות תודה מכל הלב לכל המונחים שלי במסגרות לימודי התואר השני והשלישי : ד " ר טניה לוי גזנפרנץ , ד " ר יפעת דוידוף , הדוקטורנטיות סיגלית צמח , ליבי מלון וענת שאער , והמונחים לתזה תהילה רפטר עוזרי , ג ' מאל עישאן ועדי נעמן , שנרתמו במחויבות עצומה למטרה המשותפת להבין לעומק מהי אתיקה ארגונית והקשרה להתנהגויות נסיגה של מורים מסוג איחורים , היעדרויות ועזיבה במערכות חינוך שונות בישראל ובעולם . תהליך חקירה זה נעשה תוך בחינה לעומק מהם הממדים המרכיבים את האתיקה הבית ספרית והקשרם להתנהגויות הנסיגה הנגזרות בקרב אנשי חינוך והוראה על תפקידיהם השונים , מורים מקצועיים , מחנכי כיתות , רכזים ועובדי מטה משרד החינוך . תודה על התהליך הלימודי שחווינו יחד , ושנעשה תוך קישור חזק לשדה החינוך ורצון אמתי להציע פתרונות לצמצום התנהגויות נסיגה של מורים בקרב בעלי התפקידים האמונים על המשאב האנושי במערכת החינוך בישראל . תודה שיצאתם אתי למסע מסקרן וחשוב זה . אני משוכנעת שהתהליך המשמעותי שחווינו יקדם את מערכת החינוך הישראלית לקראת מערכת אתית ויעילה יותר . תודה לשאר המונחים לדוקטורט ארז זבלבסקי , מירי בן עמרם , רעות גמליאל ואבי אוחיון שנתנו רעיונות להשבחת הספר . תודה גדולה לפרופ ' זהבה רוזנבלט שחשפה אותי לנושא חשוב זה ועודדה אותי להתמקד במחקר בנושא זה . תודה למר דוד גוטסמן , למר דן הלוי , לגב ' קריס מורדוכוביץ , ולכל הצוות מפרדס הוצאה לאור , על האמון בחשיבות פרסום הספר , הגמישות , והליווי לאורך כל הדרך . תודה לקרן יצחק לייב ורחל גולדברג — קרן קיימת לישראל , קרן שניצר , קרן סגן הנשיא למחקר באוניברסיטת בר אילן , והקרן האירופית על התמיכה בהוצאת הספר . תודה לפרופ ' אריה צבן , ד " ר אלי אבן וגב ' אסתל ויס מרשות המחקר באוניברסיטת בר אילן , תרומתכם רבה להשבחת הספר . תודה גדולה לכל מנהלי בתי הספר , מפקחים , מדריכים , מורים , מנהלים אדמיניסטרטיביים , מנהלי משאבי אנוש במערכת החינוך ומנהלים במחלקות חינוך ברשויות מקומיות אשר הסקרנות שלהם סביב המחקר בנושא אתיקה ארגונית , הדחף להבין איך קודים אתיים לאנשי חינוך והוראה פותחו והוטמעו בעולם , והרצון האמתי לצמצם את תופעת התנהגויות הנסיגה בקרב מורים עודדו אותי לכתוב ספר זה .
|
|