|
עמוד:8
אם בעבר הקשר בין המורה לתלמיד התקיים רק בין כותלי בית הספר , הרי כיום , בעידן הרשתות החברתיות , אין לו גבולות של זמן ומקום . טשטוש הגבולות הזה עשוי להיות הזדמנות נהדרת למורים להכיר את עולמם של התלמידים , להתקרב אליהם ולהעביר להם מידע . הטכנולוגיות החדישות מאפשרות יצירה של קשר בלתי אמצעי ומימוש של הוראה אכפתית בין מורה לבין תלמידיו ( . ( caring teaching טכנולוגיות המציאות האלטרנטיבית מציעות סביבת למידה המשלבת טכנולוגיות מציאות מדומה ו / או מציאות מרובדת , ומאפשרת למידה התנסותית שלא הייתה קיימת עד כה , כזאת שמשנה את " המציאות האמיתית " . הטכנולוגיות הניידות הנפוצות והזמינות - הטלפונים החכמים , הטאבלטים והמחשבים הניידים - מאפשרות לכל לומד לקחת אתו מידע בלתי מוגבל לכל מקום ומשנות את המושג " למידה אותנטית " . כעת כל מקום שהלומד נמצא בו יכול להפוך לסביבת למידה , וגם המושג " לומד עצמאי " מקבל משמעות חדשה . לאור החידושים הטכנולוגיים אנחנו זקוקים לפדגוגיה דיגיטלית ולתפיסות פדגוגיות חדשות . עולם חדש כזה צריך להיות מסוגל להיענות לאתגרים שהעולם מציב בפני מערכת החינוך : ידע מתחדש בקצב מסחרר , נגישות בלתי מוגבלת למידע , כלי תקשורת וערוצי תקשורת חדשים בין אנשים ובין תרבויות , אפשרויות לדמות מציאויות שונות , טכנולוגיות לתיעוד וארגון של מאגרי מידע עצומים וטכנולוגיות ניידות המזמנות את מרב הידע האנושי בכל מקום ובכל זמן . לאור כל אלה , העולם הפדגוגי החדש מחויב להציב לעצמו מטרות מחודשות ולנסח מחדש את דמות המורה החדש : הפדגוג הדיגיטלי . על הפדגוג הדיגיטלי להבין את ההזדמנויות החדשות שטמונות בעולם הטכנולוגי ליצירת סביבת למידה שתתמודד עם משימות ערכיות יותר מאי פעם . כלים ללמידה שיתופית , נגישות למידע ללא גבולות , משימות חקר , פתרון בעיות , יישוב קונפליקטים , למידה התנסותית , תקשורת ללא גבולות , יצירה והפקה של תוצרי למידה מכל סוג וגוון - כל אלה מזמנים ללומד מקום של שותף ביצירת סביבת הלמידה שלו ובעיצובה . סביבת למידה כזו עוזרת לגדל אנשים מודעים לעצמם ולעולם , מיומנים בשיתוף פעולה עם אחרים , מורגלים בקבלת אחריות ללמידתם , אוהבי אתגרים וששים לפתרון בעיות , בעלי יכולת חשיבה רחבה ובלתי מוגבלת , יוצרים ויוזמים ומורגלים בשינוי . הפדגוג הדיגיטלי והפדגוגיה הדיגיטלית הם הזדמנות ליצור אדם חדש ותרבות חדשה . ספר זה מיועד לאנשי חינוך , מובילי חדשנות בחינוך , עובדי הדרכה , סטודנטים לחינוך במכללות ובאוניברסיטאות , מנהלים , מפקחים ואנשי קהילות המחקר
|
|