|
עמוד:8
של המשתמש ) . ( 6 ) קהילות וירטואליות , שהם עולמות המאפשרים ל״תושבים״ לחיות חיים מקבילים במרחב מקוון אגב ניהול מערכות יחסים עם משתמשים אחרים . כאמור , הרשת החברתית היא פלטפורמה של מדיה חברתית שבה אפשר ליצור פרופיל מידע אישי , שהוא מוגבל או פומבי , להעלות מגוון תכנים וליצור קשרים עם יתר חברי הרשת באמצעות כלים מבוססי אינטרנט ( Boyd & Ellison , . ( 2007 ; Riegner , 2007 הרשתות החברתיות הן כיום הפלטפורמות הפופולריות ביותר במדיה החברתית , ועל פי נתונים ממקורות שונים נראה כי יותר מ - % 80 מגולשי האינטרנט בעולם עושים שימוש נרחב ברשתות אלה ( לנתונים נוספים ראו קול ולב - און , . ( 2014 נראה כי נשים נוטות להשתמש ברשתות חברתיות יותר מגברים , וצעירים ובני נוער יותר ממבוגרים ( רוזנברג , . ( Pew , 2013 ; 2015 הגולשים בישראל מובילים במדדי שימוש רבים ברשתות החברתיות , כגון אחוז המשתמשים , ממוצע שעות השימוש ועוד ( קול ולב - און , . ( 2014 יש מגוון עצום של רשתות חברתיות , והוא הולך ומתרחב כל העת . הרשתות הפופולריות בשעת כתיבתו של ספר זה , קיץ , 2017 ובהן עוסקים פרקי הספר , הן פייסבוק , טוויטר , ווטסאפ וגוגל - טוק . נסקור אותן בקצרה . פייסבוק ( , ( Facebook שהוקם בשנת , 2004 הוא כיום הרשת החברתית הפופולרית בעולם . משתמשי הרשת יכולים ליצור דפי פרופיל אישיים ולשתפם עם חבריהם ברשת או עם גולשים מזדמנים תוך כדי שליטה ברמת החשיפה ( למי מהגולשים תהיה אפשרות לצפות בדפים ובתכנים מסוימים ) . הרשת מאפשרת למשתמשים מגוון פעילויות : ליצור קשרים דרך ״רשימת חברים״ , לעדכן סטטוס ( פרסום אישי של המשתמש ) , לכתוב תגובה או לסמן Like בתגובה לסטטוסים ולתכנים של אחרים , להעלות ולתייג תצלומים , תוכני וידאו ואודיו , כתבות , תגובות , משחקים וכדומה . טבלה : 1 סיווג מדיה חברתית על פי קפלן והנליין ( מתוך : קול ולב - און , 2014 )
|
|