51 טיפים על יחסים עם לקוחות

עמוד:14

העדיפויות . לא בכדי אומרת יועצת התקשורת האמריקאית רבקה אפסטיין , כי " ניהול קשרים עם לקוחות ותחזוקתם הם ללא ספק אחד החלקים המאתגרים יותר של היומיום של איש יחסי הציבור " . ארגונים ( וגם פוליטיקאים בודדים ) מעסיקים אחד משני סוגים של אנשי יחסי ציבור : כאלה שהם שכירים ונמנים עם עובדי הארגון , ויחצנים חיצוניים שהארגון שוכר את שירותיהם לפרקי זמן מסוימים או למשימות מיוחדות . שניהם ממלאים בדרך כלל תפקידים דומים שעיקרם הענקת שירותי יחסי ציבור לארגון . מטבע הדברים , מערכת היחסים בין הלקוח לעובד פנימי בארגון אינה זהה לזו שהוא מקיים עם יחצן חיצוני , כזה המספק את שירותיו לכמה לקוחות . להלן 43 טיפים המתאימים לשני הסוגים של אנשי יחסי הציבור , ו 8 - טיפים נוספים המתאימים רק לאנשי יחסי ציבור שהם חיצוניים לארגון . א . טיפים המתאימים לכל סוגי אנשי יחסי הציבור : . 1 שאלה ראשונה : במה בעצם הלקוח מעוניין ? האם הלקוח מעוניין בתוכנית כוללת של יחסי ציבור לטווח הארוך ? האם הוא צריך או מבקש להתמודד עם משבר תקשורתי מיידי ? האם הוא זקוק לסיוע בפעולה נקודתית שהמערך הרגיל של יחסי הציבור שלו אינו נותן לה מענה ? התשובה על שאלות אלה תכתיב את סוג התוכנית והפעילות שעל היחצן להכין , כאשר לכל אחד מן המקרים יש מענה אחר . יועץ תקשורת , דן פתיר , עם " לקוח " : ראש הממשלה , יצחק רבין ( צילום : יעקב סער , לע " מ )

משכל (ידעות  ספרים)


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר