מבוא

עמוד:10

ארגונים וחברות תעשייתיות גדולות , בדבר החשיבות של פיתוח יחסים עם לקוחותיהם וטיפוחם באמצעות התקשורת . בשנת 1900 הוקם בבוסטון המשרד הראשון ליחסי ציבור . במחצית השנייה של המאה העשרים התמסד העיסוק ביחסי הציבור ונהפך לחלק מההתפתחות הכלכלית , הפוליטית והחברתית בארצות הברית ובעולם כולו . אחד התפקידים המרכזיים של יחסי הציבור במסגרת התפיסה החדשה הוא ניהול תדמיות . אשת יחסי הציבור האמריקאית גווינאוורה ג ' ונסטון מאמינה כי התפקיד של יחסי ציבור היום קריטי הרבה יותר מאשר אי - פעם בעבר , ואילו מתיו פרויד , מנהל חברה מצליחה ליחסי ציבור בבריטניה , מגדיר את פעילות יחסי הציבור " חומת אש " המקיפה את העסק ( או את הארגון ) ומגנה עליו . כל ארגון , קטן כגדול , זקוק כיום ליחסי ציבור . הצורך לבנות מוניטין ולטפח קשרים עם קהלי היעד מחייב ידע , הבנה ומקצועיות , בין השאר בקשר עם אמצעי התקשורת השונים . גם התפתחות הרשתות החברתיות פתחה שדות חדשים וחיוניים לפעילות של יחסי ציבור . כך או כך , כיום אין כמעט ארגון בעולם שאיננו מסתייע באנשי יחסי ציבור . חשוב לציין כי מחקרים שפורסמו בשנים האחרונות בארצות הברית מצביעים על כך , שיחסי הציבור יהיו בין המקצועות המבוקשים ביותר בעשורים הקרובים , בגלל ההסתייעות הגוברת והולכת באנשי יחסי ציבור בכל תחומי החיים . גם בישראל פועלים כיום מאות משרדים ליחסי ציבור המעניקים את שירותיהם לארגונים ציבוריים , למפלגות ולאישים פוליטיים , לגופים כלכליים ואף לאנשים פרטיים . יש גם חברות המתמחות בתחומים מסוימים של יחסי ציבור , כגון ייעוץ פוליטי , ייעוץ כלכלי , ייעוץ לחברות תעשייתיות , ייעוץ במצבי משבר וניהולם , ייעוץ לעורכי דין או לחברות היי - טק . משרדי הממשלה , הכנסת , בית המשפט העליון , צה " ל , המשטרה , בנק ישראל , מבקר המדינה , רשויות מקומיות , עמותות ציבוריות , אגודות ספורט ועוד - כולם מעסיקים דוברים ואנשי יחסי ציבור , אם כעובדים פנימיים בארגון ואם כיועצים חיצוניים . אם כך , למי מיועד הספר ? הספר , שהוא ראשון מסוגו בעברית , מיועד למעשה לכל אחד : למי שעוסק ביחסי ציבור ובדוברות ומבקש להסתייע מדי פעם במדריך שימושי ; למי שזקוק ליחסי ציבור ורוצה לדעת ולהבין מה אפשר להשיג באמצעותם ; ובעצם לכל אזרח בישראל שרוצה להבין כיצד פועלת אחת מהתעשיות החשובות המעצבות את חייו ואת עמדותיו .

משכל (ידעות  ספרים)


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר