הקדמה ושלמי תודה

עמוד:11

בכיתה . לשם כך התמחיתי בשיטות הוראה מגוונות ודיפרנציאליות , הבאות לשרת את כל סוגי הלומדים בכיתה . במשך כל אותן השנים נהניתי מאוד מעבודתי וחוויתי רגעי סיפוק רבים . במשנה במסכת אבות פרק א ' כתוב : " והעמידו תלמידים הרבה . " לא פעם שאלתי את עצמי מדוע בחרו חכמי המשנה דווקא במילה להעמיד ולא במילה ללמד . את התשובה לכך למדתי במהלך השנים מתוך העשייה החינוכית . בהעצמתו של התלמיד יש שתי פנים - הפן הלימודי של הקניית מיומנויות וידע , והפן הרגשי של חיזוק תחושת המסוגלות ותחושת הביטחון הבסיסי של הילד כלומד . כשהמורה ממוקד בשתי הפנים האלו גם יחד , הוא אינו רק מלמד אלא הוא זה ש " מעמיד " את התלמיד על רגליו כך שיוכל בהמשך ללמוד בכוחות עצמו כל דבר שיבחר . השראה גדולה למתן מענה רגשי הולם לתלמידים ש " נופלים " תוך כדי הלמידה קיבלתי מקריאת ספריה של הסופרת האמריקאית טורי היידן . היידן , שהתמחתה הן בחינוך מיוחד והן בפסיכולוגיה חינוכית , לימדה ילדים בעלי בעיות רגשיות . בספריה היא משתפת את קוראיה בשיטות פדגוגיות שהשתמשה בהן ומתארת את התמיכה הרגשית שנתנה לילדים שנפשם הצעירה חוותה פגיעות קשות . כתיבתה של היידן חושפת בפני הקורא גם את עולמה הפנימי כמבוגרת אחראית , המושפעת אף היא מסיפוריהם הקשים של הילדים וקוטפת פירות של סיפוק מהעשייה המסורה . קריאת ספריה העלתה גם בי את הרעיון לכתוב ספר המשלב חומרים פדגוגיים עם סיפורים מעניינים של תלמיד ַי , תוך כדי שיתוף הקוראים Torey Hayden , Just Another Kid ) 1988 ;( Murphey ' s Boy ) 1983 ;( Ghost Girl . 1 . ) 1991 ( , Avon Books : Imprint of HarperCollins Publishers

משכל (ידעות  ספרים)


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר