פרק א הוויכוחים הגדולים: ההקשר החברתי-היסטורי של ההערכה

עמוד:14

' מי קובע ' או ' מה מכתיב את סדר היום ' של ההערכה , השאלות שלה והסוגיות שהיא בוחנת " . " יפה אמרת בתי . תלמידה למופת " . " וזה , אם אני זוכרת נכון , רק ירושה מהאבא והדוד . ויש לנו עוד גם אימא , לא ? " " יש גם אימא " , אישרתי , " ויש גם המערכת שבתוכה גדלה והתפתחה . כל אחת מהן יצרה את הוויכוחים שלה " . ב . המודרניות והרציונאליות או מהי עובדה ומה עושים איתה ? " או קיי " , אמרה בתי , " בואי נעבור לאימא " . " לאימא ולדודה " , אמרתי , " האימא של ההערכה , המודרניות , ואחותה הרציונאליות , השאירו לה ויכוח גדול אחר . אבל בואי נתחיל מההתחלה " . " המהפכה התעשייתית ! " קראה בתי . " כן . בערך . התקופה של פירוק הקהילות , עליית החילוניות , שינוי תפישת הזמן מעבר והווה לכיוון העתיד , ובכלל החדרה של זמן אחיד ומדויק , והבידול בין המוסדות החברתיים " . " רגע " , אמרה בתי , " זה גם מה שהביא את הקפיטליזם והאינדיבידואליזם , לא ? " " כן . בהחלט . היסטורית את צודקת " . " אז למה לא להתחיל מכאן ? למה מהקפיטליזם ? " " כי אני חושבת שהויכוח שהביא איתו הקפיטליזם לגבי מהות ההערכה ותפקידה בשאלת השאלות הגדולות ... " " הקצאה ראויה של משאבים חברתיים " , התפרצה בתי לדברי . " נכון . ולגבי מי קובע את סדר היום של שאלות ההערכה הגדולות , הוא ויכוח יותר ראשוני מאשר הויכוח שהביאו המודרניות והרציונאליות " . " ומה הביאה רציונאליות ? "

מירי לוין-רוזליס


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר