תוכן העניינים

עמוד:6

פרק רביעי : כאילו צמחו לה כנפיים - עוצמתן ודרכי התמודדותן של הדמויות הנשיות בנובלה ' גננים ' 75 . . מבוא 75 .................................................................................................................................................... מעמד האישה בתקופת היישוב היהודי ................................................................................................... 77 תיאור עוצמתה של מירה ומידת מעורבותה באירועים המרכזיים בחייה .................................................. 78 עמדותיה של מירה על מעמד האישה ...................................................................................................... 79 עמדותיה של מירה על ילודה ועל הרחבת התא המשפחתי 81 ....................................................................... סדר יום אישי : ניסיונות היציאה של מירה מן המרחב הביתי .................................................................. 83 מעשה ההתאבדות במרחב הציבורי : אקט של מחאה וייאוש ................................................................... 84 עיצוב דמויות משנה המאירות את דמות הגיבורה ומעצבות את התפיסה על מעמד האישה ...................... 85 ביטויים של סולידריות בין הנשים בנובלה .............................................................................................. 95 עמדת המחבר המובלע כלפי עוצמתן ודרכי התמודדותן של דמויות נשיות ביצירה 96 ................................... הקמת הסנטוריום לנשים כסמל להעצמה נשית במרחב הציבורי ............................................................. 96 סיכום ................................................................................................................................................... 97 חלקב : סגנוןוהומור 99 .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . פרקחמישי : הסוגרייםבקדמתהטקסט - פרשנויותשלהמידעהמובאבסוגרייםבסיפור ' אהבהזרה ' ותרומתולהבנתיצירתאשרברש 101 .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . מבוא 101 .................................................................................................................................................. הסיפור ' אהבה זרה ' בעיני הביקורת ..................................................................................................... 102 תפקיד הסוגריים בטקסט מן ההיבט הלשוני 103 ........................................................................................ עיון במידע המובא בסוגריים בסיפור ' אהבה זרה ' ותרומתו להבנת היצירה 104 ........................................... סיכום ................................................................................................................................................. 133 פרקשישי : הנההולךהפילוסוף - גווניםשלהומורבסיפור ' אהבהזרה ' 135 .. . . . . . . . . . . . . . . . מבוא 135 .................................................................................................................................................. הומור מילולי הנאמר מפי הדמויות ...................................................................................................... 136 סיכום ................................................................................................................................................. 152 פרקשביעי : המבשל , הגזבר , הרוכלוחולץהמגופות - גווניםשלהומורבנובלה ' תמונותמבית מבשלהשיכר ' . 153 .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . מבוא 153 .................................................................................................................................................. גוונים של הומור בדמותו של הרר ליבר ה ' מבשל ' 156 .................................................................................. גוונים של הומור בדמותו של ר ' שמחה הגזבר ....................................................................................... 159 גוונים של הומור בדמותו של ונקא הגוי , חולץ המגופות ......................................................................... 161 גוונים של הומור בדמותו של ר ' ראובלי , רוכל הפרוות ........................................................................... 163 גוונים של הומור בדמותו של ר ' הירשל ' מרובה ' .................................................................................... 166 סיכום ................................................................................................................................................. 168 חלקג : עולםהילדות 171 .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . פרקשמיני : כתיבתושלאשרברשבעיתוניםלילדיםשיצאובארץישראל - שיריםלטף , סיפור לילדיםבעלחותםאוטוביוגרפי , ומעשיותזרות . 173 .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . מבוא 173 .................................................................................................................................................. כתיבתו של ברש בעיתון ' הארץ לילדים ' ................................................................................................ 176 כתיבתו של ברש בעיתון הילדים ' בן ארצי ' ............................................................................................ 182 כתיבתו של ברש בעיתון הילדים ' משמר לילדים ' 186 .................................................................................. כתיבתו של ברש במוסף לילדים של העיתון ' דבר ' 192 ................................................................................. סיכום ................................................................................................................................................. 194

הוצאת אוניברסיטת אריאל בשומרון, אריאל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר