|
עמוד:5
הקדמה ותודות ראשיתו של ספר זה בעבודת דוקטור ששמה לה למטרה לבדוק את אפשרות כינונה של תאוריה אסתטית חדשה למוצרי צריכה מעוצבים . מדובר בסיפור מסע של חקירה והתלבטות בין מתודות והגויות פילוסופיות מנוגדות , ואני מוצא צורך להתעכב על נקודה זו . התפתחותי האקדמית התהוותה במסגרתה המאתגרת והסוערת אינטלקטואלית של התכנית ללימודי פרשנות ותרבות באוניברסיטת בר אילן , בראשית ימיה . טולטלתי בחוזקה בין תפיסות פוסט סטרוקטורליסטיות לבין גישות מודרניסטיות כולל הפרגמטיזם האמריקני . באופן כמעט טבעי התחלתי את כתיבת ההצעה לדוקטורט על פי תפיסות פוסט מודרניות ופוסט סטרוקטורליסטיות . בימים בהם ישבתי שחוח על אין ספור ספרים ומאמרים אקדמיים בעומק הספריות של אוניברסיטת בר אילן ואוניברסיטת חיפה , כשחיפשתי להגדיר את נושא המחקר שלי , נתקלתי במאמר של אחד ההוגים המרכזיים בשדה המחקר האסתטי , נואל קארול ( , ( Noel Carroll שקבל על היעדרה של תאוריה אסתטית מקיפה שתתייחס לתרבות הצריכה ולמוצרי צריכה . טענתו זו הציתה את סקרנותי לחקור את הבעיה שהוא העלה , לרדת לשורשה ולנסות לפתור אותה . חקירה זו הובילה אותי במהלך הזמן לנטוש את ההגות הפוסט סטרוקטורליסטית , האפנתית מאוד בתחום החקירה הפילוסופית , ולפנות לתאוריות והגויות פחות אפנתיות שיכולות להיתפס כפחות ״עכשוויות״ במסגרת צווי האפנה השולטים במחלקות הפילוסופיה . בקריאה נרחבת ובמסגרת חקירה של גישות נאו מרקסיסטיות וגישות הפוסט למיניהן מצאתי שיש אין ספור התייחסויות רנדומליות המציעות תיאורים
|

|