הקדמה

מתוך:  > הבריחה > הקדמה

עמוד:12

חומר לעבודה זו . אחד המקורות המרכזיים לעבודה זו שי משו ראיונוה מוקל ~ םים או רשומים . אשר חלק מתם נאסף בארכיוני מורשת ותולדות ההגבה ' אך רובם הכדול נאספו על ידי במסגרת המדור לתיעוד בע " פ במכון ליהדות זמננו באוניברסיטה העברית בירושלים , בעזרתם של ד * ר יוסף הלר ומר אהרון קידה בייחוד חיונית היתה עלרתר של אהרון קירר , אשר בלעדיה אי * פשר היה כלל לכתוב ספר זה . תודה מקרבילב בתובה גם לאלה שדיירשו י * י לעיין בניירותיהם הפרטיים או שאף העמידו ניירות אלה לרשותי . וביניהם הרבנים אברהם י . קלאוזנר , יהודה י . ליפמן , הרברט פרידמן , יהידה ניידיץ / פיליפ ס . ברנשטיין וכן רבים אחרים . הרעיון לכתיבת מתקר זה עלה בשיחות שהיו לי עם מורי ורבי , פרופי ישראל היילפריו ז " ל . והוא אף תמך במחקר זה בעזרה מוסרית וחומרית . חברי הטוב לעבודה ולמפעל , פרופי משה דייויס - ראש המכון ליהדות זמננו . סייע לי רבות בעצה ובמעשה . הס 2 ר הופיע בשנת 1970 בשפה האנגלית בהוצאת " ראנדום האוס " בניו יורק . כספר ראשון בסידרה של ארבעה ספרים בנושא תרבות יהדות זמבנו בעריכתו של פרופי tour מטעם המכון ליהדות זמננו באוניברסיטה העברית , בו אני עובד , תודתי נתונה לו מקרב לב . כו משתמש אבי בהזדמנות זו כרי להודות לשושנה שווארץ מיהיעם אשר עמלה על תרגום הספר לעברית וליצחק רונקין ומרדכי יואלי שערכו וסיגננו . לב 5 וף , כל ספר שנכתב על ידי חבר קיבוץ ' הוא מבחינה מסריימת מיפעל קיבוצי . במשך שנים סבל קיבוצי הרצאות על ה " בריחה " וכל הכרוך בד , ושימש כעין שפךנסיון לרעיונות ולמסקנות . העניין הכן והפעיל שגילו חברים בעבודתי היה בו משום פרם וגמול . בעיקר העומס נשאה רעייתי שולה - רגניינה וסבלנותה הם שאיפשרר את גמר העבודה המוצלח . יהודה באואר קיכיץ שובל

ספרית פועלים

מורשת - בית עדות ע"ש מרדכי אנילביץ'


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר