תקציר

עמוד:9

ו . גיבוש נוהל ברור להגשת בקשות שלא להתיר סיקור ראוי לקבוע נוהל ברור להגשת בקשות למניעת סיקור אודיו ויזואלי בדומה לנהלים שגיבשו מדינות אחרות . במסגרת הנוהל ראוי לקבוע פרק זמן סביר להגשת בקשות כאמור , את ההיבטים העיקריים שאליהם יתבקשו גופי התקשורת והצדדים להליך להתייחס בבקשה , את הגורם המכריע בבקשה ( שופט או רשם ) , את המנגנון המתאים לערעור על ההחלטה להתיר או לא להתיר סיקור ואת הפרוצדורה לעשות כן . ראוי שכך ייעשה גם אם יוחלט שלא להתיר סיקור תקשורתי גורף של כל הליכי בית המשפט אלא רק בכפוף להגשת בקשות מתאימות . ז . בחינת הפיילוט על ידי ועדה מקצועית והפקת לקחים ככל הידוע לי , לא התקבלה החלטה מפורשת ומסודרת באשר לגוף שיהא אמון על בחינת הפיילוט ובאשר לאמות המידה להערכת הצלחתו . מדינות רבות בעולם מינו גופים בתוך המערכת השיפוטית לבחון את פעילות הפיילוט במגוון שיטות , בהן סקרי דעת קהל ושאלונים שחולקו הן לשופטים והן לעורכי הדין שהשתתפו בניסוי . כדי להפיק את המרב מהפיילוט , וכדי שאפשר יהיה לבחון את המשך הפעלתו ואת היקפה באופן מושכל , יש לקבוע את הגורם שיהא אמון על הערכת הפיילוט ואת הכלים שבהם ראוי שישתמש . המלצתי היא שיוקם צוות להערכת השפעותיו של הפיילוט . צוות זה יכלול את מנכ " ל משרד המשפטים , שופט בית המשפט העליון , חוקר מתחום מדעי החברה הבקיא במתודות להערכת מדיניות ונציג מטעם גופי התקשורת .

המכון הישראלי לדמוקרטיה ע"ר


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר