|
עמוד:8
מאתיים שנה ועלייתה של ארצות הברית לפני כמאה שנה . במשך ארבע מאות שנים היה המרחב הזה כבוש ומאוחד תחת האימפריה העות ' מנית . כשזו התפרקה , חולק לכמעט מאה שנים , למדינות לאום טריטוריאליות , בקווים שקבעו מעצמות שהפכו לאבק . הסדר העולמי בן המאה נשבר . משתי המדינות , סוריה ועירק , שגבולותיהן נקבעו באופן שרירותי , לא נשאר הרבה . המלחמה מאז היא מלחמה על מה ואיך יצוץ לאחר שישוכו הקרבות . זוהי מלחמה פיזית , נפשית ורוחנית על תודעה , על שינוי תודעה , על מחיקת התודעה הקודמת ועל יצירת תודעה חדשה . מלחמה שמתנהלת ברמות שונות של מציאות ודמיון . כל דרך שבה אפשר לשנות את התודעה , מנוצלת כדי להכניע את מי שאתה נלחם מולו בכלים של טרור , אלימות , הפחדה , מוסר ודת . מתוך החשיכה צץ מחסום . לך תדע של מי . רווח לי כשראיתי שאלו לוחמים כורדים . הם ניצבו על עמדותיהם המעוטרות בסיסמאות שחורות של דאעש שנמחקו רק אתמול . המשכנו לנסוע לכיוון מה שהיה הגבול ועכשיו הוא תעלת נ . ט . נטושה וגדר תיל סלילנית . בשטח ההפקר הזה , מתנהל הקרב בין הטוב לרע . גם לטוב וגם לרע יש שם ופנים . הטובים הם הכורדים . הרעים הם דאעש . כל מי שתומך בכורדים הוא בצד של הטובים , כל מי שתומך בדאעש - תומך בשטן . אבל גם הטובים וגם השטן מנוהלים ומתומרנים על ידי כוחות גדולים מהם . מעגלים מעגלים יוצרים סופה ומערבולת של זוועות , חלומות , תקוות ואסונות . כובשים וסופות שהגיעו ממרכז אסיה טלטלו את המרחב בשמונה מאות השנים האחרונות . בשלושה בספטמבר 1260 הגיעו המונגולים ונהדפו אחרי קרב מכריע בעין חרוד . ב 1401 הגיע טימור הצולע לדמשק , הטיל עליה מצור ופגש את אבן ח ' לדון , היסטוריון ואבי הפילוסופיה של ההיסטוריה . הוא הביס את יזרגוט העות ' מני באסיה הקטנה . הוא גם כבש את בגדד , שנבנתה כסמל השלמות האיסלמית שבע מאות שנה לפני כן ובה נרקמו אגדות אלף לילה ולילה על הח ' ליף הארון א רשיד . מי שהביא את אבן ח ' לדון לדבר עם טימור
|
|