|
עמוד:13
יוצאות לשאוב מים . והיה הנערה אשר אומר אליה הטי נא כדך ואשתה ואמרה שתה וגם גמליך אשקה , אותה הוכחת לעבדך ליצחק ובה אדע כי עשית חסד עם אדוני ( בראשית כד , יב יד ) . ואכן , נראה שאלוהים עושה יד אחת עם עבד אברהם , שכן מיד לאחר שהוא אומר את הדברים הללו מופיעה רבקה : והנה רבקה יוצאת אשר יולדה לבתואל בן מלכה אשת נחור אחי אברהם וכדה על שכמה . והנערה טובת מראה מאד . בתולה ואיש לא ידעה , ותרד העינה ותמלא כדה ותעל . וירץ העבד לקראתה ויאמר , הגמיאיני נא מעט מים מכדך . ותאמר , שתה אדוני ותמהר ותורד כדה על ידה ותשקהו . ותכל להשקותו ותאמר , גם לגמליך אשאב עד אם כילו לשתות . ותמהר ותער כדה אל השוקת ותרץ עוד אל הבאר לשאוב , ותשאב לכל גמליו ( בראשית כד , טו כ ) . רבקה עומדת אם כן בציפיותיו של העבד . היא לא רק יפה , אלא גם מיוחסת והכתוב לא מדלג על תכונה חשובה מאוד , הלא הם בתוליה של רבקה . עם תכונותיה הנראות לעין , הוא מונה גם את נימוסיה הטובים ואת אופיה הנעים . היא יודעת את כללי הכנסת האורחים החשובה כל כך באזורים המדבריים והשוממים שבהם עוברים עוברי האורח ומתנהגת על פיהם . לרבקה התוודעתי בילדותי . בבית הספר לילדי עובדים ה ' בחיפה נהגנו לשיר את שירו הידוע של לוין קיפניס , לוֹ כתב ידידיה אדמון לחן . אליעזר ורבקה נערה טובה יפת עיניים , הטי כדך , השקיני מים . שתה , אדוני , כּדּי לפניך , אחר אשאב גם לגמליך .
|
|