|
עמוד:15
כמו הדוגמה המושלמת למבנה אימתני , שכוחו ניטל ממנו : קונסטרוקציה רבת עוצמה , שנמשכה לאורך 155 ק " מ , שינתה את חייהם של מיליוני אנשים , גרמה למותם של מאות וסימלה במשך 28 שנות קיומה את כל מה שמאיים , מפריד , חוצה ומרחיק . כשקרסה החומה ב – 9 בנובמבר , 1989 היה מפתיע לראות , באיזו קלות עשוי מבנה להתפרק מכוחו . התערוכה במוזיאון תל אביב לאמנות נפרסת כמו מסלול " חפש את המטמון " בין הבניין החדש , עבור דרך גן הפסלים ועד לבניין הראשי . העבודות מסוות את עצמן כלא – אמנות , כאילו היו שם מאז ומתמיד . הצופה נתקל בהן בהפתעה , והמפגש נע בין בהלה , שעשוע , אכזבה ותסכול . התינוק הנטוש מטלטל גם אחרי שמתברר שהוא עשוי שעווה ואינו תינוק אמיתי ; תערוכת מאטיס המובטחת אינה אלא בדיה ; אי אפשר להטיל מטבע לתוך הבריכה ולהביע משאלה ; אין לראות מה קורה מצדה האחר של החומה ; ואין לדעת מה היה תלוי על המסמרים שעל הקיר . העבודות נראות כמו דברים שנשארו מאחור , נעזבו , נזנחו או ננטשו . ✦ < אלמגרין ודראגסט , משה המודרני , , 2006 סלקל , מצעים , בובת שעווה , בגדי תינוק , כספומט עשוי פלדת אל - חלד ; סלקל : 16 ש 71 ש 37 בקירוב , כספומט : , 96 . 5 ש 63 . 8 ש 43 . 5 באדיבות אוסף גץ , מינכן ; תצלום : אלעד שריג Elmgreen & Dragset , Modern , Moses , 2006 , carrycot bedding , wax figure , baby clothes , and stainless steel : cash machine ; carrycot : ca . 16 ש 71 ש 37 , cash machine 96 . 5 ש 63 . 8 ש 43 . 5 , courtesy of ; Sammlung Goetz , Munich photo : Elad Sarig
|
|