יעדים לימודיים

עמוד:13

יעדים לימודיים בחלק א למדנו כי ההערכה היא בלבה של הפונקציה המימונית , אך דחינו את לימוד שיטות ההערכה לחלקים מתקדמים יותר של הקורס . בחלק הנוכחי נפ תּ ח שיטות הערכה שונות שיאפשרו , בין היתר , להעריך את כל זרמי המזומנים של הארגון העסקי , בתאריכים שונים , על בסיס שיטתי בנקודת זמן אחידה . קרי , לקבוע את הערך של הארגון העסקי . לאחר לימוד יחידה זו תוכלו : # להסביר את החשיבות של תהליך שיטתי לניהול נכסים קבועים , ולהציג גישה שיטתית לתהליך חיוני זה . # להציג את החלטת ההשקעה כבחירה בין צריכה בהווה לבין צריכה בעתיד , ולהסביר את קשרי הגומלין בין השקעות ארגונים עסקיים לבין חסכון הפרטים . # להבין את תיאוריית הריבית דריבית ולהכיר את השימושים בה בנושא ההיוון — קביעת ערך נוכחי של סכום שיתקבל בעתיד או קביעת ערך עתידי של סכום שקיים בהווה . # לפתח ולהשתמש במשוואות המתארות תהליכים הכרוכים ב ( 1 צמיחה , צבירה , של סכום כסף , וקביעת ערכו בעתיד — הן למקרה של סכום חד פעמי והן למקרים של זרמי סכומים שווים או שונים . ( 2 היוון סכום עתידי להווה כדי לקבוע את ערכו היום — גם כאן הן למקרה של סכום חד פעמי והן למקרה של זרמי סכומים שווים או שונים . # להשתמש בלוחות ערך עתידי וערך נוכחי — לוחות היוון — וביישומים השונים של משוואות הערך . # להסביר את הקשר ההופכי בין ערך נוכחי לערך עתידי , ולתאר אותם גרפית כפונקציה של זמן בתלות של שיעורי היוון שונים . # לעבור מריבית נקובה לריבית אפקטיבית , ולחשב ריבית אפקטיבית בהתאם לאורך התקופה הנידונה .

האוניברסיטה הפתוחה


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר