|
עמוד:75
המשפחה למקום העבודה וכד׳ . הכוונה בטשטוש גבולות היא העברת מסרים פרטיים , הכוללים מידע אישי ואינטימי , לקהל רחב . על מנת לשמר תקשורת מקצועית בין הורים למורים חשוב מאוד להקפיד על שמירת הגבולות בין הפרטי לציבורי . ( Thompson , 2009 ) קיימים מספר ערוצי תקשורת חדשים , והמחקר מגלה שיש לבדוק את ההתאמה של כל אחד בנפרד למשימות תקשורתיות שונות . בדיקה זו תוצג בהמשך הפרק , שם נעסוק ביתרונות ובחסרונות של מערכות תקשורת שונות המשמשות לקשר בין הורים למורים . ערוצי תקשורת חדשים לאחר שהצגנו את התאוריות המסבירות את עקרונות הפעולה של ערוצי תקשורת חדשים ואת מאפייניהם , נפנה לדיון ביתרונות ובחסרונות של ערוצים שונים המשמשים בבתי ספר . מערכות נתמכות אתר בית ספרי המערכת הבולטת ביותר בתחום זה היא מערכת משו״ב , ראשי תיבות של מיידיות , שקיפות ובקרה . זו מערכת של ניהול פדגוגי , דהיינו – מערכת תמיכה אינטרנטית , שנמצאת בשימוש בתי הספר במערכת החינוך ובה מאגר מידע הכולל את כרטיס התלמיד , ציוניו ומידע על נוכחותו בכיתה . באמצעותה צוות בית הספר , התלמיד והוריו מקבלים עדכונים על נתוני התלמיד ויכולים לקיים תקשורת בנושאים אלו . משו״ב פותחה במטרה לנצל את תשתית המחשוב והאינטרנט לצורך דיווח , עיבוד ושימוש בנתונים רלוונטיים בזמן אמת , במטרה לשפר את המינהל הבית ספרי . מערכת החינוך מעודדת שימוש במשו״ב ונשענת על בסיס הנתונים שמופק בבתי הספר . ( Blau & Hameiri , 2012 ; 2013 ) התוכנה יוצרת בסיס נתונים שאליו חשופים , לפי מערכת הרש ָ אות , כל בעלי התפקידים בבית הספר , וכן התלמיד והוריו . הנהלת בית הספר מגדירה את הפרמטרים החשובים בעיניה למעקב ( נתוני תפקוד , ציונים , תוכני לימוד , שיעורי בית , התאמות לימודיות , שיבוץ למגמות ומקצועות , תקשורת וכדומה . ( צוות בית הספר מזין את הנתונים בזמן אמת , וכך יכול כל אחד מהשותפים לקבל את המידע הרלוונטי לו בכל רגע נתון בצורת דוחות מעובדים . כדי להקל על המשתמשים , אפשר לגשת למשו״ב ממחשב שמחובר לאינטרנט , וכן ממחשבי לוח ( טאבלטים ) ומטלפונים חכמים . אחד השימושים השכיחים בתוכנה זו הוא מעקב אחר נוכחות בכיתה . המורה מזין לתוכנה את נוכחות התלמידים בשיעור וכך , בזמן אמת , כל מי שמחובר לתוכנה יכול לקבל עדכון לגבי הנוכחות . המחנך יכול לקבל תמונה כוללת על כיתתו , ההורים מקבלים מידע על ילדיהם . ואכן במרבית בתי הספר נהוג להזין את נתוני הנוכחות כבר בתחילת השיעור .
|
|