|
עמוד:6
דין דומה ל " יעקב והמלאך " מאת נעמי שמר , הרומז בכותרו לזיקתו לבראשית לב , וכמותם גם " חוה והנחש " מאת חיים נחמן ביאליק , " חוה אמי בדורות " מאת אהובה בת חנה , ועוד רבים אחרים . מעבר לכותר , יש שהחוויה המעוצבת באופן חד ובהיר ביצירה , מושתתת על סיפור או על דמות מהמקרא , כגון , " התגלות " מאת אברהם שלונסקי , הרומז בתכניו לשמואל א ג . חוייה כזו מצויה גם בקינת שמואל הנגיד על אחיו , המושתתת , בנוסף לזיקתה לשירה ערבית , על מגילת קוהלת . הנה הקינה : בשנה או שנתיים למלך 8 בשנה או שנתים לילד רחישה יש כצפעוני נחשים , ובן עשר יקפץ בין אבו תיו בארץ כגדי בינות תישים . ובן עשרים אהוב ללב ואוהב להתפאר ומתהדר לנשים . ויתנאה ויתגאה בכחו ושחרותו והודו בן שלשים . ויתמם ויתחבר בבואו בארבעים לרעיו הישישים – וייקץ משנת ילדות ושחרות בלבון ראש וזקן בן חמשים . ובלהו ת הזמן עוברות ושבות עלי איש עת אשר יבוא בששים . ומששים לשבעים נאנח מן כאב זקן ונכאה בין קדושים . וילכד הזמן את בן שמונים 4 שמר , בתוך גאון , התקליטונים . 5 ביאליק , עמ ' . 102 6 אצל זמורה , עמ ' . 316 7 שלונסקי , עמ ' . 9 8 שירמן , עמ ' . 131-132
|
|