|
עמוד:9
ילך אדם בדרכיה , יוכל לחיות כל תקופה בחייו ללא קושי . ( 3 ) הנה כי כן דנו רבות בנושאים אחרים ועוד נדון בהם לעתים קרובות ; ספר זה , שאותו אני שולח אליך , עניינו הזקנה . אולם לא שמתי את הדיון כולו בפי טיתונוס , כמעשה אריסטון איש קאוס — הן מועטה המהימנות באגדה — אלא ייחסתיו למרקוס קאטו הישיש כדי לשוות לו אמינות רבה יותר . אתאר את לאיליוס ואת סקיפיו בביקורם אצלו , משתאים לקלילות הרבה , שבה הוא נושא את זקנתו , ואפרט את תשובתו להם . אם ידמה , שקאטו שוטח את טיעוניו ביתר למדנות מכפי הרגלו הוא בספריו , יחס נא זאת לספרות היוונית , שעליה , כידוע , 7 דמות מיתולוגית , בן לאומדון מלך טרויה ובעלה של אאוס , אלת השחר ( ראו איליאדה , יא . ( 1 זו ביקשה מזאוס חיי נצח עבור בעלה בן התמותה . זאוס נעתר לה והפכו לבן אלמוות , אך עלומי נצח לא נתן לו . לפיכך הלך והזקין עדי עד . 8 פילוסוף פריפטטי מן המאה השלישית לפנה"ס . ראו גם על תכליות הטוב והרע , ה . 13 9 מרקוס פורקיוס קאטו 149–234 , Marcus Porcius Cato ) לפנה , ( ס" קונסול בשנת 195 וקנסור ב ; 184 שאף לתקן את דרכיה של האצולה הרומית ודגל בחיי פשטות ומוסר . 10 גאיוס לאיליוס ( Gaius Laelius ) היה קונסול בשנת 140 לפנה"ס . הוא נודע בכשרונו כנואם וזכה לכינוי Sapiens ( חכם ) על שום היותו רחב אופקים ובקי בפילוסופיה . 11 פובליוס קורנליוס סקיפיו אימיליאנוס אפריקנוס ' הצעיר' Publius ) 185 , Cornelius Scipio Aemilianus Africanus Minor בערך129– לפנה , ( ס" קנה לו תהילת עולם במלחמה הפונית השלישית , בהחריבו את קרתגו בשנת . 146
|
|