נספח א: סיכומי הסיורים

עמוד:184

תלמיד טש , כיתת תקשורת : ״אנחנו לומדים ועובדים קשה . אני משתלב בשישה-שבעה מקצועות בכיתה רגילה . אני עובר תהליך ולומד מיומנויות חברתיות שיעזרו לי בחיים אחרי בית הספר . הצוות מאוד תומך ולרובו גם יש חוש הומור״ . תלמידת י״ב , עולה חדשה מצרפת : ״יש הבדל גדול בין התיכון בצרפת לפה . כאן הבסיס הוא כבוד בין התלמידים . צריך לכבד את כולם וכל אחד שווה לשני . יש תכנית מיוחדת לעולים חדשים במקצועות עתירי מלל . כל העולים לומדים ביחד בכיתה אחת את המקצועות האלה וכל אחד לומד בקצב וברמה שלו . המורים מאוד תומכים בתלמידים ונותנים לכל אחד את הכלים להצליח . הבסיס הוא גיבוש כיתתי וגיבוש בין התלמידים . מדברים עם כל אחד בגובה העיניים״ . תלמיד י״א , מדלית אל כרמל : ״אני שמייצגש את השונות האתנית [ צוחק . [ הגעתי לפה מטעמים אקדמיים אבל מהר מאוד גיליתי ששליאו באקש זה הרבה יותר מזה . המורים מתייחסים אלינו בצורה יוצאת דופן . יש מגוון מאוד רחב של מקצועות . אני במסלול אלקטרוניקה בשיתוף עם חיל הים . המסלול כולל 5 יח״ל במתמטיקה ופיזיקה . אני מרגיש שאני מממש את עצמי בכל מה שקשור ללימודים . אני מעורב חברתית בקיבוץ לוחמי הגטאות . מעט אנשים בישראל מכירים את הדרוזים אבל אני לא מרגיש שאני מייצג את העדה אלא רק את עצמי . החיבור בין התלמידים כאן הוא על בסיס אישי ולא על רקע דתי״ . תלמידת י״ב , לשעבר תלמידת כיתת המחוננים : ״בכיתות זש-טש הייתי בכיתת מחוננים ובכיתה יש החלטתי שאני רוצה לשנות ולעבור לכיתה רגילה . התחושה הכי חזקה שלי מבית הספר היא שכל אחד יכול למצוא את עצמו . אין הרגשה של מכונה שמוציאה תבניות . יש המון גמישות ובחירה מה לעשות במהלך השנים . המורים לא לוחצים עלינו . אני מאוד מצאתי את עצמי בקטע הלימודי ובמיוחד בקטע החברתי . יש לנו המון הזדמנויות לעשות ולהשפיע . אני מתעניינת בדוברות והסברה ויש לי המון הזדמנויות להתנסות בזה , למשל תחרות הנואם הצעיר , דיבייטינג ופרויקט שכחול ולבןש – פרויקט של נוער מסביר לנוער מחו״ל״ .

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר