|
עמוד:9
הקדמה למהדורה העברית לפני כמה חודשים , ראה בני בן השלוש בעיתון תמונה של חתול . הוא ניגש אל השולחן שעליו היה מונח העיתון ולחץ באצבעו על החתול שבתמונה . " אבא , העיתון מקולקל " , הוא אמר לי . מבחינתו , כל מה שלא מגיב מיידית באופן אלקטרוני — פגום . אם פעם נהגו לומר שבמקום כל קורא עיתונים שמת , נולד קורא חדש , האמירה הזאת כבר לא בתוקף . למעשה , היום אפשר לומר שבמקום כל קורא של ספרים מודפסים שמת , נולד משתמש אייפד , ושבמקום כל קורא עיתונים שמבטל את המנוי שלו , נולד גולש ברשת שמעדיף לקבל את אותם התכנים בחינם . אבל המהפכה העיקרית אינה טכנולוגית . המהפכה האמיתית אינה באה לידי ביטוי במספר משתמשי האייפד , או החברים בפייסבוק , שהולכים ומתרבים מיום ליום . המהפכה שמתחוללת בימים אלה ממש היא מהפכה חברתית וצרכנית , והיא קורמת עור וגידים משום שהרשתות החברתיות , ובראשן פייסבוק , הביאו לכך שרבים מאיתנו נמצאים בקשר יום יומי עם הרבה מאוד אנשים . בעידן הדיגיטלי כל אחד יכול להיות גוף שידור , כזה שמנהל קשר רצוף וארוך טווח עם מספר גדול של אנשים . קשרים חברתיים אלה יכולים להוביל לבניית קריירה חדשה , להתקדמות בקריירה הנוכחית ואפילו להגשמת חלומות אישיים . ספר זה , המדיה החברתית , מתמקד בשוק האמריקאי , המונה יותר
|

|