הקדמה

מתוך:  > בעיולוגיה > הקדמה

עמוד:11

המוביל ביפן בשנת . 2007 אחר כך התפשט בקהילה החינוכית , ומשם לקהל הרחב . התברר אפוא , שקוראים מבוגרים ביפן , החל בהורים ובמורים וכלה במנכ"לים של תאגידי ענק , חשקו כבר מזמן במדריך פשוט ושימושי על טכניקות לפתרון בעיות . כיום אני עוזר לילדים ליישם את בעיולוגיה בחייהם . אני חושב , שהחוויה שילדים עוברים כשהם מעלים רעיון , נוקטים יוזמה ולומדים מהצלחותיהם , כמו גם מכישלונותיהם , היא התנסות חשובה , שאנחנו חייבים להקדיש לה יותר תשומת לב . לכן אני יוצר הזדמנויות שיאפשרו לילדים ללמוד ממצבים במציאות , כי ממצבים כאלה הם לומדים יותר מכפי שהם לומדים ממצבים המתרחשים רק בכיתה . השלב הראשון בעבודתי עם ילדים הוא לא ללמד אותם בכיתה כישורים מתוך בעיולוגיה . במקום זאת , אני נותן להם ללמוד בדרך שלמד וורן באפט . באפט עבר את החוויה העסקית הראשונה שלו כשהיה בן שש בלבד : הוא קנה בקבוקי קוקה קולה בחנות של סבא שלו , ומכר אותם ברווח . הילדים שאני עובד איתם , מקבלים הזדמנות לנהל בעצמם עסק לממכר מזון ומשקאות באמצעות מכונית פולקסוואגן מסחרית דגם , 1965 שאותה שיפצתי והפכתי לחנות על גלגלים . הילדים מחליטים אילו סוגים של מזון ומשקאות הם רוצים למכור , היכן למכור אותם , ואיך להתחרות נגד צוותים אחרים במכירת סוגי מזון ומשקאות , שהם בישלו או הכינו בעצמם . באמצעות החוויה הזאת לומדים הילדים על חשיבותם של כישורים לפתרון בעיות , על חשיבותם של מנהיגות , עבודת צוות , יצירתיות , התמדה , קסם אישי ו קאיזן – Kaizen ) השתפרות מתמדת ) – ולומדים איך כל התכונות האלה עוזרות להם להגשים את חזונם . רק אחרי שעברו את החוויה הזאת , אני עוזר להם לשאול את השאלות החשובות , ומספק להם את הכלים לפתרון הבעיות שיעזרו להם בפרויקטים עתידיים . ברור שחשיבה המוכוונת לפתרון בעיות , יכולה להועיל גם מחוץ לגבולות הכיתה , בכל היבט של חיינו . היא מאפשרת לנו להתמודד עם האתגרים שעומדים בפנינו , ולשנות את העולם לטובה . אני מקווה , שגם קהלים הדוברים שפות אחרות יצאו נשכרים מהספר הזה , כפי שהועיל הספר לקוראים ביפן .

מטר הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר