|
עמוד:13
דגשים ל ריןן . 1 שאלות בעקבות הסיפור : מיקוד על ח ת" 11 המעבר , ההתנתקות ממק 1 ם , עזיבת בית וסביבה מוכרת , הקושי שכרוך במעבר , והעלאת יכולת ההזדהות של התלמידים . יש לדבר על הזדהות , להגדיר מה זה , שגם אם לא חוו משהו ניתן להזדהות עם מי שחווה . יהיו ילדים שיזדהו בעקבות ח 11 יה אישית , שעלו לאר \ או שעבת דירה , ויהיו ילדים שפשוט יגלו אמפתיה . . 2 מה שהשאירו מאחור : קרובי משפחה , בית , רכוש , ילדות , חיים שלמים - מה היה שם , התרבות , סגנון החיים של ההורים - שאלות שקשורות למקום ממנו בא . 1 אפשר לדבר גם על הסבתא , מה לימדה את מולועלם ? איך נפרד ממנה ? למה לא עלתה ? למה היא רצתה שיעל ? 1 הרעיון כאן להדגיש שהייתה שם תרב 1 ת , היה שם ע 1 לם ומל , 1 א 1 שלא נכ 11 שהם בא 1 מכלום או באו כי לא היה שם אוכל , אלא שבאו בעקבות אמונה והרגשת שייכות לכאן . . 3 תחיית ההתמודדות באר : \ שאלות שקשורות לחיים כאן , לקושי ללמוד שפה חדשה , הקושי לחיות בשני עולמות , התמודדות מול מצבי סיכון שנפוצים בקרב ילדים עולים , אולי גם איך אפשר לעזור לעולים ? איך מולועלם מצליח להתגבר ? ד 1 גמא 1 ת מהסיפ 1 ר . חשוב להסביר שלהורים יש הרבה כוחות וחוכמה 1 הק 1 שי ה 1 א של שפה 1 התמ 1 דד 1 ת עם מק 1 ם ותרבות חדשה . ג . ראו אחרי הסיפור - המלצות לעב 1 ד 1 ת לתלמידים . ניתן לתת את העבודות כשיעורי בית או כתרגיל כיתתי : תיאור תמונה , כתיבת סיפור עלייה , דף קומיקס ( סיפ 1 ר קצר המסופר בתמ . ( ת 1 נ 1 הנח 1 את התלמידים לפתח את הסיפור בקומיקס . הסבירו שלא מד 1 בר בתחרות ציור , החשוב הוא תוכן הסיפור שיפתחו .
|
מכון מרחבים ע"ר
|