|
עמוד:13
מציגה את המערך החינוכי–טיפולי כאורגניזם חי , המקיים על בסיס יומיומי היזון חוזר והפריה הדדית בין שיטות טיפוליות מובחנות , אך קשורות . הדיון ייעזר בדוגמאות קליניות כבסיס להכללה בנוגע למגוון המענים הטיפוליים בגן , ויתרה מזאת , גם על הקשר ההכרחי ביניהם כאיכות של ההחזקה הנדרשת להתפתחותו של ילד צעיר מהקשת האוטיסטית . פרק , 3 " אני לא זז , אל תזוזי : " טיפול בילד עם פגיעה אורגנית והגנות אוטיסטיות - הצגת מקרה אינטגרטיבית , נכתב על ידי אורלי שלו - תרפיסטית בתנועה , נציגת צוות המטפלות בילד עילי , המתואר כמקרה לדוגמה . הכותבת מציגה תיאור מקרה רב–מקצועי , הנותן ביטוי למהלך ההתפתחותי הייחודי של הילד המתואר , אך שופך אור גם על המאפיינים ההתפתחותיים שאנו פוגשים בשכיחות גבוהה גם אצל ילדים אחרים . המקרה הפרטי נע בין הכרה בלקויות ובקשיים הנרחבים לבין אפשרות להתפתח ומעלה שאלות טיפוליות קריטיות ודילמות מהותיות בנוגע לקשר בין המבנה האוטיסטי למבנה העבודה המעשית בגן . פרק , 4 דיון בהצגת המקרה , נכתב על ידי שוקי דרבן - פסיכואנליטיקאי . הכותב מתבונן בחומר הקליני כבסיס להעמקת ההבנה הפסיכואנליטית של האוטיזם , כמעורר מחשבות על ההתפתחות בכללותה , כביטוי למודל העבודה הייחודי בגנים , וכערוץ לחשיבה על הטכניקה הספציפית המתאימה למקרים אלה . פרק , 5 סכמת גוף והתפתחות העצמי , נכתב על ידי תמר מידן - מטפלת בתנועה , וקרן פלג - פסיכולוגית קלינית . הכותבות מתעכבות על אותם מקרים שבהם ילדים עוסקים בתפקודים הקונקרטיים של הגוף כנושא מרכזי בטיפול הדינמי שלהם . התמקדות זו תוצג כהיבט של המוטיבציה של הילד לכונן " סכמת גוף : " ארגון פסיכו–פיזי המספק תשתית הכרחית למבנה הנפשי , ומופיע לעתים קרובות באופן משובש באוטיזם . הכותבות עוקבות אחר התגבשות הסכמה במהלך התפתחות תקינה ואחר הדילמות , התיאורטיות והטכניות , ששיבושים ברובד ראשוני זה מעלות בטיפול באוריינטציה פסיכואנליטית בילדים אוטיסטים .
|
|