תוכן העניינים

עמוד:6

פרק שלישי : עשר פעולות החשיבה והדגם הפונקציונלי 156—110 א . הסברה , שאלה ותשובה , ; 110 ב . המשגה , הכללה וחלוקה , ; 115 ג . בקשת האמצעים להשגת תכליות ; התכנון בחינוך , ; 121 ד . הבנה ומשמעות ; לשון , ; 127 ה . תפיסת הזמן והמקום , ; 135 ו . מתן דעת על ברירות ; בחירת האמת , ; 140 ז . אסטרטגיה ומדריך לאפשרויות , ; 142 ח . בהירות ומפורשות במחשבה ובסגנון , ; 144 ט . חיזוי והסתברות , ; 149 י . כללי נוהל , ; 151 יא . סיכומים ומסקנות ; ראציו נליות של בגרות , 153 שער שלישי : תבונה בעולם מדעי טכנולוגי כיצד 267—157 ? פרק ראשון : חידושים בפילוסופיה של המדע 172—159 א . סקירה לאחור ולפנים , ; 159 ב . מהפכות במדע , ; 161 ג . דמות העולם החדשה ומעמד הפלא , ; 164 ד . ערעורים על המתודות , 168 פרק שני : המדע — הכרה ושליטה 186—173 א . חרדה ואזהרה , ; 173 ב . תורת הפנומנולוגיה בדבר טיבם של המדעים , ; 178 ג . השתלטות החשיבה המתימטית , ; 180 ד . גישה חדשה לעולם המדע והטכנולוגיה , 182 פרק שלישי : התפלגות דרכי הדעת—חשיבה לעומת טכניקה 212—187 א . "משבר התרבות" והגדרת הראציונליזם , ; 187 ב . הפילוסופיה האנאליטית ומגמת המדעים , ; 190 ג . הסבר ופירושים — מה ביניהם י , ; 194 ד . היידגר על החשיבה , ; 200 ה . על הטכניקה , תקנתה וסכנתה , ; 204 ו . דעת המופלא והיחס למיסטיקה , ; 207 ז . הפליאה והדברים המופלאים , 209 פרק רביעי : פליאה וסדר עולם 242—213 א . על ההתחלות במחשבה הפילוסופית , ; 213 ב . ראשית דעת — הפליאה , ; 218 ג . מד , בין נס לפלא ל , ; 223 ד . משטרי חברה והצורך בסדר , ; 225 ה . ההתכוונות תובעת סדר , ; 227 ו . פליאה ושינויים ; 230 , ז . חוויית הפליאה והעתיד הנסתר ; 232 , ח , שינוי זמנים ומקומות ; 234 , ט . "החרג האוטופי" ורעיון האפשרות , 236 פרק חמישי : סיכומים ומילואים 267—243 א . מה באה הפילוסופיה של הפליאה ללמדנו ; 243 , ? ב . דו אנפיות ו"אמביגיות ; 249 , " ג . אקט של פליאה וספירת המופלאות , ; 252 ד . סדר ואי סדר , ; 254 ה . הסדר הטכנולוגי והצורך בחידוש הפליאה , 259 מפתחות מפתח העניינים 268 מפתח השמות 270

מוסד ביאליק


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר