חר"ב

בעיר שני האביבים 38 "ובכן מי יכול להיות אותו "חר"ב" החתום על המכתב ? " שאלו "זהו רמז ! ייתכן שהוא ראשי תיבות של האימרה "חכמים, ראו, בינו ! " ללמדנו כיצד כולנו חכמים, כולנו נבונים, כולנו יודעים את התורה שבכתב ובעל פה ונעלמה מאיתנו ידיעת המקור אשר מצוטט במכתב ? " "אני הייתי האחרון שעזב את בית הכנסת, אמש" אמר אחד המתפללים שהגיעו לתפילת שחרית . "חתמתי ספר תהילים רק אחרי חצות ולא הבחנתי בנפש חיה בבית הכנסת, אך מי שנעל את בית הכנסת היה יחזקאל השמש אולי הוא ראה את האיש שכתב את המכתב ? " יחזקאל השמש, היה טרוד בטיאטוא האולם הרחב של בית הכנסת, בסידור ספסלי הישיבה ובהסרת האבק מעל פתחי היכלות הקודש ולא נתן ליבו לענין המכתב . משסיים את מלאכתו הצטרף לקהל המתפללים, התעטף בטלית, הניח תפילין ותפס את מקומו על הספסל הקיצוני שהיה מול פתח בית הכנסת . ממקומו זה רגיל היה להשקיף על הבאים כדי לכוונם למקומות ישיבה או לדון אתם על ענייני עליות לתורה בשבת ולגבות מהם כספים, שתרמו למטרות צדקה . בעין בוחנת הביט יחזקאל השמש בכל באי בית הכנסת והכיר היטב את "לקוחותיו" . זר כי נכנס, קיבלו בסבר פנים יפות . אם עני היה או נ...  אל הספר
הוצאת ראובן מס בע"מ, ירושלים