עלילת דם

בעיר שני האביבים 34 חוזר על עצמו, כל פעם במקום אחר בעולם" . "אומנם כן שמעתי" אמר הקאדי, "אך הקוראן ציווה אותנו לשפוט משפטי צדק ולא נוציא פסק עך שנמצה את הדין ! " . "לך וקרא לחכם באשי ( ראש הקהילה ) של היהודים" . ציווה הפחח על משרתו וכעבור שעה הובהל החכם הראשי ללשכתו של הפחה . "הגדשתם את הסאה", פתח הפחה . "עשיתם מעשה נורא ואיום, מניין לכם החוצפה ועזות הפנים הזאת ? ! ", "מה חטאנו ומה פשענו, אדוני הפחה ? " שאל החכם באשי "עדה אומללה אנחנו וסרים למרות הסולטן ירום הודו ולא נעז לעשות דבר שירגיז חס וחלילה, את אשר האלוהים הסמיכו למשול בנו ! " . "אם כן", המשיך הפחה : "כיצד זה לא בושתם ולא נכלמתם, כאשר חטפתם נער נוצרי, מצצתם את דמו, כרתתם את לשונו והשלכתם אותו לבור ? ! ” “לא אדוני” השיב ראש הקהילה “עבדיך, בני קהילתי לא יעשו כדבר הזה . הדם לפי אמונתנו הוא תועבה וידינו לא יגעו בו וכל אשמה כגון זו שתטפל עלינו אינה אלא עלילה זדונית” . “וכיצד תסביר את השימוש בדם נוצרי לפולחנכם למהול בו, כמדוני, את הלחם המיוחד שאתם אוכלים בחג הפסח שלכם ? ” שאל הפחה . “לא אדוני” ענה ראש הקהילה “אין שחר לכל המירע שברשותך...  אל הספר
הוצאת ראובן מס בע"מ, ירושלים