29. שכנים מימים עברו – אחרי 'ששת הימים'

99 | אחרי 'ששת הימים' – שכנים מימים עברו שביתת הנשק עם ירדן . השכנים זכרו והקשר התחדש על נקלה . 'הקו הירוק' בהסכמי את הסיטואציה תיאר לוי גבעון, שליווה את אורי במפגשים רבים . ובכן, אורי נפגש בידה . ואז אני עשיתי לעצמי חשבון - ] . . . [ עם השכנים בברדלה ובעין אל גילאים . לפני מלחמת העצמאות, אורי כשהיה רועה את הצאן היה נפגש . הנתק ממלחמת 16 - ,17 והם היו, נגיד, בגילאי 52ם, נגיד, בגילאית שנה, ואז אורי היה כבר בן 02העצמאות ועד 'ששת הימים' היה בסביבות . ומשנפגשו, האחד 30 - ,35 והם, כל הצעירים של אז, היו כבר בגילאי 45 , אחרי השני, נזכרו בו, זכרו היטב את טוב הלב שלו, וזו הייתה חוויה להיפגש ) שאחר כך היה מגדל ירקות ומשווק 181 לשתות קפה אצל אבו סמיר מברדלה אותם פה, למטבח בטירת צבי ( . אורי המשיך לבוא עם ה'חלבות' והעוגות והסוכריות והשוקולדים לילדים . היה תופס איזה ילד, אומר לו 'אודרוב כף', יל לשאול ולתחקרונותן לו 'כף על כפה', 'שוּ אֶסמַכּ ? מִין וֵוין אִנתֵ ? ', ומתח אותו . ואחרי שהם היו הולכים, המשיך במנהגו הישן ; היה לו פנקס קטן בכיס עם עיפרון, והיה כותב כל דבר . הידידות התחדשה, הדור החדש למד להכ...  אל הספר
הוצאת ראובן מס בע"מ, ירושלים